قریب به 4 میلیارد کلاهبرداری اینترنتی در پوشش ازدواج صورت گرفته است

رئیس پلیس فتا البرز از دستگیری شخصی که با هدف ازدواج و سپس پیشنهاد سرمایه گذاری به طرف مقابل در فضای مجازی اقدام به 3 میلیارد و 70 میلیون کلاهبرداری از دختران دم بخت کرده بود، خبر داد .

به گزارش خبر آنلاین البرز، سرهنگ "محمد اقبالي" گفت : در پي مراجعه زن جواني به پليس فتا و اعلام شکايت مبني بر اينكه از سوي فردي به بهانه سرمايه گذاري در خريد و فروش ارز و سود آوري در اين زمينه ، مورد کلاهبرداري 70 ميليون ريالي قرار گرفته است ، بررسي موضوع در دستور کار کارآگاهان پليس فتا البرز قرار گرفت .
وي افزود : بنا به اظهارات شاکي ، وي مدتي پيش از طريق فضاي مجازي با شخص جواني آشنا شده که پس از مدتي از زمان آشنايي شان به او پيشنهاد ازدواج مي دهد که با موافقت زن جوان و جلب اعتماد وي با پيشنهاد سرمايه گذاري و فعاليت در خريد و فروش ارز الکترونيکي در سايت اينترنتي که توسط وي بارگذاري شده بود ؛ مالباخته ترغيب مي شود که با واريز مبلغ 70ميليون ريال به حساب سايت مذکور در سود حاصله شريک شود.
سرهنگ اقبالي تصريح کرد : زن جوان پس از گذشت چند روز از واريز پول زماني که جهت خريد ارز به سايت مذکور مراجعه مي کند متوجه مي شود که پيشنهاد خواستگارش واقعي نبوده و يک دام کلاهبرداري بوده است براي اغفال افراد ساده لوحي که به آساني فريب دغل بازي برخي افراد را مي خورند.
رئيس پليس فتا استان البرز افزود: کارشناسان اين پليس بلافاصله وارد عمل شده و پس از تاييد اظهارات شاکي، با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي موفق به يافتن سايت اينترنتي شدند که پس از اغفال افراد به ثبت نام در سايت مذکور جهت واريز مبلغي وجه نقد و دريافت ارز الکترونيکي از ارائه ارز خودداري مي کند .
اين مقام انتظامي تصريح کرد: در ادامه ماموران اين پليس با بررسي و ردزني هاي فني ؛ گرداننده سايت را به همراه همدستش در يک عمليات غافلگيرانه در کرج دستگير کردند .
سرهنگ اقبالي در ادامه گفت : متهمان دستگير شده در بازجويي هاي ماموران به جرم خود مبني بر کلاهبرداري از دختران دم بخت به بهانه ازدواج با آنها اقدام به طراحي سايت خريد ارز الکترونيکي کرده و با اين شيوه تا کنون مبلغ 3 ميليارد و 70 ميليون ريال از افراد متعدد در سراسر کشور از جمله استان هاي فارس ،اصفهان ، خراسان رضوي،خوزستان ، البرز ، تهران و... کلاهبرداري کرده اند .
گفتني است ، متهمان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند .#

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =