دوازدهمین نشست هیات مدیره سازمان با حضور همه اعضای هیات مدیره در محل سالن جلسات سازمان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان البرز، در این نشست در بخش پیش از دستور مهندس سهرابلو با اشاره به تدوین نظام نامه تشکیل جلسات در کمیته مربوطه ابراز امیدواری کرد بزودی برای تصویب به هیات مدیره ارایه شود.
وی همچنین از تشکیل کمیته تشخیص صلاحیت سازندگان خبرداد و تقاضا کرد تا مصوبات این کمیسیون برروی سایت سازمان اطلاع رسانی گردد.
مهندس سیروسی نیز بیمه مسوولیت نیروهای کنترل نظارت سازمان را امری ضروری خواند و بر انجام هرچه سریعتر آن تاکید کرد.
این عضو هیات مدیره در خصوص تنظیم قرارداد طراحان حقیقی و مالکان تاکید کرد بهتر است تشکل های صنفی مانند کانون مهندسان پیگیری این امر را برعهده بگیرند تا از شکست قیمت ها ای طراحی جلوگیری شود.
مهندس قنبری نیز با ارایه گزارشی از مراحل برگزاری مراسم تودیع و معارفه به تمهیدات لازم برای برگزاری جشن روز مهندسی اشاره کرد که در این خصوص بحث و تبادل نظرگردید.
وی همچنین ضمن اشاره به لزوم وکالت دادن به مشاور مالیاتی سازمان برای شرکت در جلسات دفاعیه ، به تبیین شرح خدمات شورای مالیاتی پرداخت و از ابقای اعضای پیشین این شورا و تفویض اختیارات به ایشان و پیشنهاد کانون مهندسان کرج به عناون محل استقرار این شورا خبر داد.
مهندس سیکارودی نیز پیشنهاد داد در خصوص دریافت هزینه خلاف در زمان گزارشات جدولی شیوه نامه ای تدوین و مصوب گردد.
دکتر مجربی نیز گزارشی از نشست شورای مرکزی در خصوص بودجه و تراز سالیانه سازمان ها ارایه کرد.
در ادامه مهندس سیروسی گزارشی از جلسه کمیته فنی سازمان ارایه نمود.
پس از آن هیات مدیره وارد بند های دستور جلسه گردید و در اولین بند و در بخش نامه های وارده نامه کمیسیون بررسی کارشناسی ساختمانهای زیر 600 متر مربع در زمینه استفاده از صلاحیت طراحی و نظارت 4 رشته در ساختمان های زیر 600 مترمربع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
که در ادامه مهندس سیروسی، مهندس سهرابلو، دکتر غفاری، خانم مهندس خسروی، مهندس صنوبر مهندس طهماسبی و دکتر مجربی نقطه نظرات و دیدگاههایشان را در این خصوص مطرح کردند که برای حصول نتیجه بهتر در نهایت مصوب شد با حضور مهندس قنبری و مهندس چاوشی در کمیسیون فوق و سپردن مسوولیت پیگیری آمار نفرات پایه 3 در دفاتر حقیقی به مهندس سیروسی این امر پیگیری شود.
درخواست تخفیف مجتمع مهدیون نامه بعدی مورد بررسی بود که مقرر شد تیمی از هیات مدیره برای بررسی اعزام شوند.
درخواست آیین نامه برای درخواست های اینچنین پیشنهاد مهندس کاتب احدی بود و ادامه تصمیم گیری در این خصوص به آقایان مهندسین غفاری ، کاتب احدی ، سهرابلو و مهدوی سپرده شد.
در زمینه حق الزحمه اعضای شورای حل اختلاف نیز مصوب شد تا مبلغی به حق الزحمه ایشان افزوده شود.
نامه بعدی، نشست تخصصی نواوری و کارآفرینی در صنعت ساختمان بود که توسط مهندس چاوشی مطرح گردید که کمک مالی به این همایش در دستور کار قرار گرفت.
مهندس سیکارودی نیز در پیشنهادی درخواست کرد تا تخفیف های ارایه شده منوط به عدم وجود هرگونه تخلف در پروژه ها باشد و در صورت مشاهده تخلف تخفیف استرداد گردد.
مهندس کاظمیان مدیر آموزش سازمان نیز به ارایه طرح چارت پیشنهادی آموزش در دو بخش آموزش مهندسان تازه وارد و بازآموزی در هفت رشته پرداخت که مقرر شد روند تصویب آن ابتدا به تایید واحد حقوقی رسیده سپس جهت تصویب به دفتر مقررات ملی ارایه شود.
در ادامه خانم مهندس خسروی با اشاره به نامه مدیر کل راه و شهرسازی در خصوص تعیین تکلیف برای ساختمان های صنعتی و کشاورزی که در شهر های اقماری به علت عدم حضور ناظر برق نمی توانند کنتور دریافت کنند، خواستار تعیین تکلیف تعرفه های مربوطه شد که مهندس قنبری نیز پیشنهاد داد این طرح از طرق قانونی به نتیجه برسد.
موضوع بعدی تدوین خط مشی کاری و راهبردهای عملی سازمان نظام مهندسی ساختمان بود که این مهم به کمیته راهبردی سازمان واگذار گردید.
موضوع تشکیل کمیته مبحث 19 نیز توسط مهندس طهماسبی مطرح و افراد زیر در این کمیته پیشنهاد گردیدند :
خانم مهندس خسروی و آقایان مهندس میثم عبدوس، مهندس داود سلیمانی، مهندس وحید کیانی، مهندس حامد پور افشاری،مهندس مجید توفیقی، مهندس محمدرضا قاسمی ومهندس احدی
آخرین موضوع مطرح شده پیشنهاد مهندس سهرابلو در خصوص انتشار فراخوان همکاری با نشریه نیارش در سایت سازمان بود.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 504663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =