۰ نفر
۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۷

شاخص های بورس اوراق بهادار تهران همچنان در ادامه نزول هفته های گذشته، امروز نیز به افت خود ادامه دادند.

گروه اقتصادی: رکود زمستانی هر سال، اینبار از پاییز گریبانگیر بورس سهام تهران شده است. با آغاز مبادلات هفته کاری جاری نیز در ادامه دید منفی حاکم بر سهام شرکت های معدنی و بانک های خصوصی شاخص های بازار سرمایه با همان شتاب هفته گذشته به افت خود ادامه دادند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان داد و ستدهای اولین روز کاری هفته جاری با تن دادن به افت 65 واحدی وارد محدوده 9 هزار و پانصد واحدی شد.
این افت در حالی رخ داد که بازار سهام تهران شاهد ادامه نزول قیمت سهام شرکت های معدنی و واسطه گری های مالی به رهبری بانک های خصوصی بود.
همچون ورزهای پایانی هفته گذشته، امروز نیز افت قیمت سهام شرکت ملی مس، چادرملو، گل گهر، بانک پارسیان و اقتصاد نوین بیش از 43 واحد در به زیر کشیدن شاخص کل بازار سهم داشتند.
در مقابل دو شرکت فلزی کالسیمین و خودروسازی سایپا با وجود حضور در صدر فهرست مثبت های بازار تنها کمتر از نیم واحد در برابر کاهش بیشتر شاخص کل مقاومت کردند. این دو شرکت صدر فهرست تقاضای خرید سهام را نیز از آن خود کرده بودند.
در مقابل شرکت های معدنی و پتروشیمی از جمله گل گهر، چادرملو و پتروشیمی خارک بیشترین تقاضای فروش سهام را جذب کردند.
اوج افزایش قیمت سهام هم امروز متوجه جوشکاب یزد، کالسیمین و معدنی دماوند در حدود 2.9 درصد بود ولی در سوی دیگر بازار چادرملو، گل گهر و تجهیز نیروی زنگان به ترتیب 17 و 13 درصد کاهش قیمت سهام داشتند.
در جریان معاملات امروز تنها 18 شرکت شاهد افزایش اندک قیمت سهام بودند و 63 شرکت با کاهش قیمت سهام مواجه شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =