۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷

فرزاد حسنی را یکی دوبار دیده ام. برخلاف تصویری که جلوی دوربین دارد آدم مودب و متینی به نظر می رسید. بدون شک با یکی دو دیدار نمی توان درباره ظاهر کسی حتی قضاوت صحیح داشت با این حال تفاوت شخصیتِ تلویزیونی با آن شخصیتی که من دیدم آن قدر زیاد بود که مرا به این نتیجه رساند آن چه ما در تلویزیون از او می بینیم حاصلِ تلویزیون است و نه شخصیتِ فرزاد حسنی.

با اتفاقات اخیری که افتاد به این موضوع بیشتر فکر کردم و به این نتیجه رسیدم شخصِ فرزادِ حسنی در این میان کم ترین تقصیر را دارد. اگر قصوری هست متوجه تلویزیون است و نه فرزاد حسنی. فرزاد حسنی تبلور تام و تمام تلویزیون ماست. اگر حسنی جلوی دوربین به مردم نگاه متفرعنانه ای دارد درحقیقت بازتابی است از تلویزیونی که همیشه به مردم از بالا می نگریسته. تلویزیونی که مردم و خواسته هایشان در آن جایگاهی ندارند. تلویزیونی که جز در مواقع انتخابات اصلا مردم را به حساب نمی آورد. تلویزیونی که اگر فی المثل مسابقات فوتبال را برای مردم پخش می کند منت بر سر آنان می گذارد. تلویزیونی که با گردن کلفتی حق پخش مسابقات فوتبال را نه به باشگاه ها وو نه به فدراسیون پرداخت نمی کند.تلویزیونی که نه صدای مورد علاقه مردم را پخش می کند و نه سیمای محبوب آن هارا. تلویزیونی که بر سر هنرمند و روشنفکر و منتقد این مملکت منت می گذارد که تریبون در اختیارش می گذارد.

چند وقت پیش میهمان یکی از برنامه های شبکه چهار بودم. شبکه ای که دعوی روشنفکری و فرهیختگی دارد. داشتم درباره موضوعی که طرح شده بود پاسخ می دادم. موضوع ایجاب می کرد تا حدودی به تفصیل به موضوع بپردازم. وقتی مجری به بینندگان گفت برویم و یک گزارش ببینیم و برگردیم، تهیه کننده آشفته آمد داخل استودیو و گفت: آقا! شما چرا این قدر حرف می زنید؟ توجه بفرمایید که بنده را برای حرف زدن دعوت کرده بودند و نه شیرین کاری! خیلی از دوستان بنده خاطراتی از این دست در حافظه دارند. خاطراتی که گواهی است بر رفتار نامناسب تلویزیون باهنرمندان و اهل فرهنگ. وقتی تلویزیون با منتقدان و نویسندگان و شاعران و هنرمندان چنین می کند توقع دارید با عامه مردم چگونه مواجه شود؟ مشکل از این مدیر و آن مدیر نیست، مشکل ساختاری است که تلویزیون بر آن استوار شده. اتفاقا آقای سرافراز نسبت به مدیران پیشین و همکارانش کارهای خوب کم انجام نداده. یکیش تعطیلی چند شبکه پرهزینه و کم فایده. اما سرافراز که ساختار بنیادین صدا و سیما را تعریف نکرده. مشکل در ساختاری است که با پول مفتِ نفت اداره می شود و به هیچ کس پاسخگو نیست. این سرنوشت همه نهادهایی هست که این دو ویژگی را دارند. از دولت پول می گیرند و به کسی هم نباید پاسخ بدهند. چنین نهادی پس از مدتی متفرعن می شود. تمامیت خواه می شود. تنبل می شود. بی ادب می شود. مبتذل می شود و...الخ. امروز همه به فرزاد حسنی دشنام می دهند اما انصاف این است که فرزاد حسنی آن قدر ها هم که ما فکر می کنیم کاره ای نیست. او تبلور یک ساختار ناسالم است. ساختاری معیوب که با دشنام درمان نمی شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535068

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    12 1
    مثل همیشه موجزوموثر
  • بی نام A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    2 16
    الان عمل یک تهیه کننده یعنی رفتار تلویزیون؟ اون تهیه کننده همه تلویزیون بوده؟ به نظر گفتار ایشون بازتاب اتفاقاتی بوده که برای شخص خودش رقم خورده هرچند خود شما هم به نظرات ما اهمیت نمی دهید و فی المثال الان نظر منو منتشر نمی کنید پس در این صورت آیا بنده هم می توانم این رفتار ناظر شما را به کل مجموعه خبرآنلاین تعمیم بدهم و بگم همه خبر آنلاین اخ و اه هست؟ قبول کنیم این یک سفسطه است ..
  • بی نام GB ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    13 3
    چنین افراد بی مایه ای مثل فرزاد حسنی باید اخراج شوند
  • حامد A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    18 1
    آقا این تلویزیونو کلا جمع کنید بره بهتر نیست؟
  • بهمن ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    8 3
    عالی بود
  • motafa A1 ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    7 2
    خواهشا سیاسی اش نکنید
  • سعید خان گردو مذهب IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    7 15
    جناب موسوی چرا با کلمه " متفرعن " بد بازی می کنید . تمام انتقاداتی که به این سازمان وارد کرده اید باور بفرمایید با طرفداری از جناح متبوع شما و فقط و فقط با پخش صدا و تصاویر معاندین ریاکار و پر کینه نظام اسلامی حل می شود و میشود یک تلویزیون استاندارد شما . شما حتی نمی توانید " مرز " گستاخی حسنی را با ضعف های آشکار رسانه ملی تشخیص دهید و حکم به ظاهر می کنید که آقای حسنی در باطن خوش اخلاق هست ولی جناح غیرمتبوع شما ایشان را بی ادب کرده جل الخالق ....
  • سیروس IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    7 0
    سخنی کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند.
  • بی نام PT ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    11 1
    باز هم لفافه بازی و تحلیل های آنچنانی برای پوشاندن رفتار اقای فرزاد حسنی.. اقا جان از همان آغاز مجری گری این آقا زفتار متکبرانش رو من بارها و بارها دیدم و همچنین برخورد آن با ببیندگان.. گافیه توی آرشیو صدا و سیما بگردید و حدود ده سال پیش که یک ببینده ای پخش زنده از این اقا در مورد استفاده از کلمات و اجرا و مثلا ادای کلمات "فبدا" رو دوباره مرور کنید این اقای حسنی چنان برخورد زشت و متکبرانه با این ببینده ای که زنگ زده بود داشت که من متعجب بودم که چرا کسی به ایشون تذکری نداد . نمونه هایی از این دست بسیار زیاد است ولی متاسفانه این آقا با لابی قوی که از بعضی دوستان رسانه ای در فضای مجازی داشت دوباره فشار به همه آورد که توی صدا و سیما بیاد. من خیلی متاسفم که اینقدر صریح میگم
  • عباس IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    6 1
    دمت گرم چه با غیرت جواب همه چیز رو دادی واقعا لذت بردم از حسن کلامتان.
  • بی نام IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    7 3
    احسنت
  • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    8 2
    آقا یه چیزی میگیادرسته تلوزیون ما داغونه ولی نمیشه صورت مسئله رو که پاک کرد،طرز برخورد این آقا اصلا صحیح نیست.
  • عباس A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    3 1
    بدرت تو بهشت که حرف حساب زدی.
  • ناشناس A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    4 1
    احسنت نقد بسیار دقیق و منصفانه ای ارائه کردید.مشکل ریشه ای تر از طرز رفتار یک مجری هست.
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    4 1
    اینم می تونه درست باشه اما اگر من جای حسنی بودم ترجیح می دادم برم کنار خیابان آدامس بفروشم اما در تلویزیون به کسی توهین نکنم. حسنی هم خودش عشق شهرت دارد و تلویزیون برای همان مقاصدی که شما گفتید افراد مناسبی را انتخاب کرده.
  • رضا IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    4 0
    بهر حال . ادب از که اموختی از بی ادبان
  • علی نوایی IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    6 8
    برو بابا فقط غر میزنی.
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    0 3
    تبلور روح عاریای
  • بی نام A1 ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    4 0
    باتشکرمتاسفانه متاسفانه همینطور می باشدوکسی پاسخگوی تمایل فرزندان مابه شبکه های بیرونی نیست
  • نحیف A1 ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
    4 3
    فرزاد حسنی مکانیک را در دانشگاه خواجه نصیر به اتمام رسانیده است.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
    5 3
    راجع به کتک زدن خانمش چی؟