۰ نفر
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
تضعیف میراث فرهنگی به بهانه مدرنیته

در حقیقت هنوز به این باور نرسیده‌ایم که بسیاری از قابلیت‌های تویسرکان مانند جاذبه‌های متنوع گردشگری، آثار و ابنیه تاریخی و فرهنگی، کشاورزی و باغداری می‌تواند در مجموعه شهرستان توسعه و رونق اقتصادی ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از تویسرکان ؛ علی اصغر ناظری پور، معاون فرماندار این شهرستان که در کار گروه میراث فرهنگی سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: ظرفیت‌های تویسرکان را برای توسعه پایدار باور نکرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: اکنون شاهد کم‌توجهی بخش قابل توجهی از مردم و مسئولان نسبت به ظرفیت‌های توسعه‌آور تویسرکان مانند حوزه گردشگری و میراث فرهنگی هستیم.

ناظری‌پور از کم‌توجهی به میراث فرهنگی و حوزه گردشگری تویسرکان از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی انتقاد کرد و گفت: همه ما مدیون تویسرکان و ظرفیت‌های متنوع آن هستیم و در حقیقت باید از این شهرستان به خاطر کم‌توجهی به ظرفیت‌هایش عذرخواهی کنیم.

وی تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری و پویایی اقتصادی از این راه را باید همه مسئولان و مردم این شهریتان جدی بگیرند و در این زمینه دغدغه داشته باشند.

معاون فرماندار تویسرکان یادآور شد: گاهی تعریف درستی از توسعه نداریم و به بهانه مدرنیته به سوی تضعیف ریشه و هویت اصلی و میراث فرهنگی خود حرکت می‌کنیم که نتایج خوبی به دنبال ندارد.


وی با بیان اینکه برای شتاب‌بخشی به روند توسعه پایدار در تویسرکان نباید منتظر سرمایه‌گذاران میلیاردی بود و نگاه به بیرون داشت، افزود: باید بررسی شود تا به حال از ظرفیت‌های موجود مانند محصولات متنوع باغی و کشاورزی و جاذبه‌های گردشگری منطقه به چه میزان بهره برداری شده است.

وی تاکید کرد: نقشه‌راه توسعه گردشگری تویسرکان باید به دور از سیاست‌زدگی و بر اساس کارهای کارشناسانه، اصولی و با استفاده از راهکارهای کارشناسان و صاحب‌نظران تدوین شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 542073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =