نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه ها می توانند مانع از خشونت علیه زنان شود به ویژه در مواقعی که برخی از موارد مصداقی خشونت علیه زنان از جمله خشونت های کلامی و خشونت فیزیکی، از سوی فرد خاطی به عنوان مصداق تضییع حقوق فردی زنان و خشونت تلقی نمی شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پروانه مافی، گفت: در این میان روشنگری و تنویر افکار عمومی در این حوزه کار کارشناسانی و مداوم را طلب می کند و همراهی مداوم و مستمر رسانه ها را می طلبد.

این عضو لیست امید همچنین در پاسخ به این سئوال که عملکرد رسانه تا چه حد می تواند مانع خشونت علیه زنان شود گفت: مهار خشونت در جامعه یکی از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار برای داشتن جامعه ای سالم و موفق است البته خشونت تعاریف و مصادیق گوناگونی از جمله خشونت خانگی، خشونت کلامی و زبانی، خشونت اجتماعی و خشونت خیابانی دارد که متاسفانه زنان همواره در معرض تمامی این خشونت ها قرار می گیرند.

نماینده مردم تهران یاداور شد: بسیاری از تحقیقات در این خصوص نشان داده است تعداد زنانی که به طور متوسط تجربه خشونت کلامی، خانوادگی و نظایرآن را تجربه کرده اند قابل توجه است . این موضوع در عین سادگی بسیاری از مشکلات اجتماعی در سطح جامعه را در پی خواهد داشت از این حیث به جرأت می توان گفت اگر کم و کاستی در زمینه های دیگر قابل اغماض باشد نبایستی از مسئله خشونت علیه زنان به راحتی عبور کرد، رفتارهای اجتماعی در خانواده نهادینه می شوند و با تکرار و ترویج به اصلی قابل قبول تبدیل می شوند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اینکه عصر حاضر عصر رسانه است و دسترسی های فردی به حجم اطلاعات با زمانی که رسانه ها به چاپی و غیر و چاپی دسته بندی می شدند تغییر کرده است گفت: رسانه ها همانطور که می توانند در ترویج ناهنجاری های اجتماعی موثر باشند می توانند با روشنگری و متمرکز کردن توجه آحاد جامعه، به موارد خشونت زا، و شناسایی زمینه های بروز خشونت، از ادامه رفتار یا هنجار غلط در جوامع جلوگیری کنند.

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: زمانی که اخلاق رسانه ای در جامعه تبیین شود و هر فرد رسانه ای خود را نسبت به رفتار رسانه ای مسئول بداند، طبیعی است گفتمان اعتدال خود به خود شکل می گیرد.

پروانه مافی در پاسخ به این سئوال که آیا رسانه می تواند بستر مناسبی برای برقراری گفتمان اعتدال، توسعه و زن باشد گفت: قطعا رسانه یکی ابراز های رسیدن به توسعه متوازن است و در این موضوع شکی وجود ندارد ولی مسئله با این پرسش ها نمایان می شود که آیا رسانه معیارهای اعتدال را دارد یا خیر؟ اگر رسانه معیار های اعتدال را اجرا نکند آیا می تواند منشأ تغییر تحول باشد؟

وی با تاکید بر اینکه ابتدا باید به این سئوالات پاسخ داده شود ادامه داد: زمانی که اخلاق رسانه ای در جامعه تبیین شود و هر فرد رسانه ای خود را نسبت به رفتار رسانه ای مسئول بداند، طبیعی است گفتمان اعتدال خود به خود شکل گرفته و زنان هم که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند می توانند در فضای ایجاد شده راه رسیدن به توسعه متوازن را طی کرده و اشتغال آزادتر و تحصیل آرامتری را دنبال نمایند. ولی زمانی که مشی اعتدالی هنوز تبیین نشده باشد و هرکس بنا به دید شخصی اعتدال را تفسیر کند مطمئنا رسانه ها نیز عملکرد متفاوتی را از خود نشان می دهند.

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 551620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    9 24
    با سلام الان باید در جامعه در مورد خشونت خانم ها علیه آقایان استفاده کرد . که راهکار خوبی برای گرفتن مهریه و طلاق شده است
    • بی نام A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      19 8
      شما نگران نباشید. مردان قانونگذار و قاضی، مراقب همجنسانشان برای دور زدن مهریه هستند و قوانین زیادی در این راستا وضع کرده اند .این زنها هستند که در کشورشان غریب اند و در قانون از کلیه حقوقشان بعد از ازدواج محروم میشوند و حقارت و خشونت کلامی و جسمی و جنسی بسیاری را هم از طرف شوهر و هم از طرف قانون مردانه متحمل میشوند.
    • بی نام AT ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
      6 1
      اساسا اینکه زنها حق طلاق ندارند یعنی خشونت علیه زنان
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
      4 3
      مهریه رو کلی راه در رو براش گذاشتن مثل اعسار و سقف 110 بعلاوه هیچکس نمیتونه داماد رو مجبور به پذیرفتن مهریه بالا کنه مهریه میتونه فقط 1سکه یا یه شاحه گل باشه . اما قوانینی مثل ارث نصف زنان و تمکین اجباری یکطرفه زن از شوهر و نداشتن اختیار تعیین محل سکونت و امورات حقوقی فرزندانی که رنج بارداری و زایمانشان با مادر بوده فقط با پدر و جد پدری واجازه تحصیل و مسافرت و از خانه بیرون رفتن خانوم با شوهر و حق طلاق یکطرفه شوهرو اجازه داشتن همسران موقت متعدد بدون اینکه خانوم متوجه بشه و..........همچنان به اجبار بر زنان ما تحمیل میشه
    • میلاد حمیدی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
      4 5
      خشونت خانم ها نسبت به آقایان غالبا حالت مخفی تری دارد ولیکن بسیار بیشتر و فراگیر تر است. منتها چون مسئوایت های خانواده به چنین زنان جنسیت پرستی سپرده شده است، اصلا مردان بعنوان عضوی از خانواده به حساب نمی آیند...
  • ali A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    3 2
    از خشونت نرم زنان علیه مردان هم باید جلوگیری کرد مردی که در زمانه ما زن میگیره انگار تبعید شده به سرزمینی که فرمانرواش زنیست با ابزار های قوی
  • احمد علي جهان بين IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
    3 18
    خانم الآن عنوان كردن اين جور حرفها نيست كه دشمنان سوئ استفاده مي كنند الآن حل معضل اقتصاد بايد در مخيله شما در اولويت باشد