دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه شورای فنی وزارت ضمن معرفی مهندس خسروی به عنوان مجری طرح خدمات زیربنایی ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق محروم (uso) و تشکر از دکتر عمیدیان؛ ایجاد و امکان استفاده از سرویس های پایه مخابراتی و فناوری اطلاعات و خدمات پستی در روستاها را ضروری خواند.

مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات؛ در اين جلسه وزير ارتباطات ضمن تاكيد بر اهميت موضوع عدالت در گفتمان دولت تدبير و اميد گفت: دولت براي رسيدن به عدالت اجتماعي و رفع شكاف ديجيتالي دسترسي به خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات و توسعه خدمات الكترونيك را براي روستاها و نواحي دور افتاده و محروم در اولويت خود قرارداد.

واعظي با اشاره به برخي دستاوردهاي اين حوزه دولت ادامه داد: هر چند در اين مورد قدم هاي بزرگي برداشته شده است؛ اما بايد برنامه ريزي لازم انجام شود تا خدمات متعدد و بيشتري به مناطق محروم ارايه شود.

وي تامين عدالت در همه حوزه ها و از جمله حوزه ارتباطي را از جمله وظايف دولت خواند و افزود: عدالت در دسترسي به اطلاعات و خدمات براي همه بخش هاي كشور و از جمله روستاييان ضروري است و بايد شرايط و بستري فراهم شود تا مردم مناطق روستايي و محروم هم بتوانند با هزينه اي كم از خدمات شبكه ملي اطلاعات و دولت الكترونيك بهره ببرند.

واعظي افزود: در اين زمينه مي توان از توانمندي بالاي مردم مناطق روستايي و محروم براي بهره گيري از فرصتهاي بي شمار خدمات الكترونيكي استفاده كرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه شبكه ملي اطلاعات را بستر اصلي طيفي از دسترسي ها دانست و گفت: با شبكه ملي اطلاعات تنوعي از انواع خدمات و اطلاعات در زمينه دولت الكترونيك، كسب و كار الكترونيكي، آموزش الكترونيكي، انواع خدمات محتوايي سالم و فاخر، فرصتهاي كسب و كار و.. فراهم مي شود.

واعظي دسترسي به همه اين خدمات را براي مردم لازم دانست و افزود: تامين اين امكانات و دسترسي روستائيان و ساكنان مناطق محروم و كمتر توسعه يافته به آن ضمن شكوفايي توانمندي هاي اين قشر جامعه، زمينه ساز پيشرفت و رشد هدفمند اين مناطق خواهد شد.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 555429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =