عضو هیئت رئیسه پژوهشکده علوم فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف گفت: 32 درصد انرژی گاز و 47 درصد انرژی برق کشور در ساختمان‌ها مصرف می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمد حدادی در همایش ناب سازی مصرف انرژی با در و پنجره‌های یو پی وی سی اظهار داشت: با رعایت ساخت و ساز استاندارد می‌توانیم بیش از 4 هزار میلیارد دلار در سال در مصرف انرژی ساختمان‌ها صرفه‌جویی کنیم.

وی افزود: در سال گذشته زیرساخت‌های قانونی را با این هدف ایجاد کردیم ولی در عمل اتفاقی نیفتاد؛ ما باید به یک دوم شدت مصرف انرژی برسیم ولی هنوز به مرحله عمل نرسیدیم.

حدادی اذعان داشت: شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت طرحی را به عنوان بهینه‌سازی و افزایش کارایی 400 هزار موتورخانه مصرف انرژی تدوین کرد که با اجرای این طرح روزانه 13 میلیون متر مکعب مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود و روزی یک میلیارد و 300 میلیون تومان مردم کمتر پول برق می‌دهند.

عضو هیئت رئیسه پژوهشکده علوم فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: ما باید به سمتی برویم که بحث بهینه‌سازی مصرف انرژی را به بخش خصوصی محول کنیم و مردم خود عنان این کار را به عهده گیرند.

وی تاکید کرد: باید افرادی که ساختمان‌ها را تعمیر و نگهداری می‌کنند نسبت به مصرف بهینه انرژی دغدغه پیدا کنند و بازار صرفه‌جویی انرژی را در ساختمان ها ایجاد کنیم.

حدادی تصریح کرد: پنجره‌های یو پی وی سی تنها راهکاری هستند که به صرفه‌جویی مصرف انرژی پاسخ می‌دهند و کیفیت هوای ساختمان را بهتر می‌کنند، آلودگی صوتی را کاهش می‌دهند و باید به صورت یک الگو دربیایند چرا که مهم‌ترین راهکاری که برای کاهش مصرف انرژی مورد استقبال مردم است همین پنجره‌های دوجداره است.

عضو هیئت رئیسه پژوهشکده علوم فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد: برای سازنده‌های ساختمان‌ها باید این ارزش ایجاد شود که مصرف بهینه انرژی را در همان ابتدای ساخت و ساز مورد توجه قرار دهند.

عضو هیئت رئیسه پژوهشکده علوم فناوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف گفت: 32 درصد انرژی گاز و 47 درصد انرژی برق کشور در ساختمان‌ها مصرف می‌شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 561442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =