برای بازنشستگی آقایان در مشاغل سخت و زیان آور 20 سال متوالی پرداخت بیمه بدون شرط سنی نیاز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاربری در صفحه مشکلات مردم نوشته است: سلام 13 سال در یک شغل که سختی کار هم شامل من مي شود کار می کنم سوالم این است که آیا می توانم با گرفتن فقط 13 روز حقوق یا 19 روز حقوق بازخرید یا باز نشست بشوم؟ و اگر به هر دلیل دیگر کار ادامه ندهم آیا شرایطی هست از این مدت 13 سال استفاده کنم؟ ؟ و حقوق ماهیانه داشته باشم؟؟ در حد کم.


در این باره روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی پاسخ داد: خیر شرایط بازنشستگی داشتن 50 سال سن و30 سال سابقه است برای آقایان در بازنشستگی سخت و زیان آور 20 سال متوالی نیاز است بدون شرط سنی. البته در سن ۶۰ سالگی می توان با ۱۳ سال سابقه بیمه بازنشسته شوید و چون سابقه شما سخت و زیان آور است هر سال، یک و نیم برابر محسوب می شود که 6 سال می شود.


46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 576663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
    1 1
    ام خدا باسلام،بنده مدت 8سال سابقه در پستهای برق فشارقوی63هزار ولت دارم،درسال 92بادرخواست اینترنتی از اداره سخت وزیان آور سابقه مذکورتایید شد ولی چون در آن زمان 50سال نداشتم نتوانستم بازنشسته شوم.مرداد95 برای تمدید درخواست قبلی به بیمه سرهنگ سخایی مراجعه نمودم و کارشناس مربوطه گفتند باید آلاینده سنجی محیط کار داشته باشید، پس از پیگیریهای فراوان متوجه شدم 2بار توسط همکاران بنده در سالهای قبل گرفته شده ،مجدد تماس گرفتم وگفتند شما هم باید بگیرید در حالیکه : اولا من درسالهای70تا78 در شغل مذکور بوده امالان کارشناس حقوق ودستمزد هستم و ثانیا آیا شرایط برای یک پست63هزار ولت از نظر آلایندگی هر سال تغییر میکند. خواهشمند است به گوش مسئولین برسانید.