مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج از توسعه سطح کمی و کیفی ارائه خدمات در بازارهای روز این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، در جوامع شهری امروزی اکثر شهروندان تجربه خرید بخشی از مایحتاج روزانه خود از بازارهای روز را دارند. بازارهایی که نه تنها در شهرهای کوچک بلکه در کلانشهرها نیز مشتریان خاص خودشان را یافته وامروزه برخی از این بازارها شهرتی بیش از مغازه ها و فروشگاه های بزرگ شهر دارند.

در واقع بازارهای روز حلقه اتصال مستقیم تولید کنندگان و مصرف کنندگان هستند که با تعدیل قیمت ها فرصت مناسبی را برای خرید مردم فراهم می آورند.

در این راستا بازار روزهای میادین میوه و تره بار و مواد غذایی، جهت عرضه مستقیم میوه و تره بار، فرآورده های پروتئینی و لبنی و کالاهای بازرگانی با هدف تامین نیاز و مایحتاج روزمره شهروندان در نقاط مختلف شهر توسط شهرداری احداث شده ویا در حال احداث است.

در این راستا بهروز ورمهمدی مدیرعامل سازمان میادین ومیوه و تره بار شهرداری کرج به همراه مهدی دهقان قائم مقام سازمان با حضور دردفتر مرکزی شبکه خبری صدای رسانه و نشریه آفتاب البرز به گفتگو با تحریریه این رسانه پرداخت.

وی در ابتدا ایجاد بازارهای روز میوه و تره بار و مواد غذایی شهرداری در نقاط مختلف شهر کرج را در راستای ساماندهی مشاغل قلمداد کرد و اظهار داشت: در حقیقت بازارهای روز شهرداری حلقه اتصال مستقیم تولید کنندگان و مراکز عمده فروشی با مصرف کنندگان در جهت رفاه حال شهروندان خواهد بود و زمینه ساز جلوگیری از ایجاد واحدهای پراکنده و سیار میوه و تره بار ،تعدیل قیمتها و حذف واسطه گری های غیراصولی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به ویژگی های بازار روز سازمان میادین، تنـوع و کاهش قیمت کالا، کمک در بهبـود ترافـیک شهـری، جلوگیری از فروش کالاهای غیراستاندارد، تثبیت قیمت کـالا در مناطق مختلــف شهـری، کاهـش آلودگــی هـوا و حذف واسطه های غیرضروری با ایجاد فضای رقابتی در عرضه طیف وسیعی از محصولات با قیمت مناسب و کیفیت قابل تائید را موثر اعلام کرد.

ورمهمدی در ادامه افزود: بازار روزها به صورت روزانه توسط بازرسین از نظر کیفیت محصولات، قیمت ها و میزان رضایت مردمی بررسی و نظارت می شود و از طریق این بازارها تولیدات کشاورزی (میوه و تره بار ) فرآورده های شیلات ،مواد لبنی و پروتئینی و سایر نیازهای ضروری با کیفیت و قیمت مناسب و بدون واسطه و با نظارت در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اینکه غرفه داران حلقه متصل به مردم در بازار روزها هستند و سبد کالای یک خانوار در این بازارها تامین می شود، خاطرنشان کرد: باید کار فرهنگی مدونی در این خصوص صورت بگیرد چرا که فلسفه وجودی سازمان میادین بر مبنای رضایت شهروندان رقم می خورد و باید به گونه ای اقدام کرد تا ایجاد بازارهای روزها همواره با موفقیت و تحصیل رضایت مردم همراه باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تامین دسترسی راحت و مناسب شهروندان به بازارها را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: بازارهای روز به عنوان مکانی ویژه جهت عرضه مایحتاج روزانه شهروندان، در زندگی شهری اهمیت فراوانی داشته و احداث این بازارها بر مبنای جانمایی و مکان یابی بازارها به تفکیک مناطق مختلف شهری و با بهره گیری از سیستم اطلاعات جغرافیایی باید صورت بگیرد تا در افزایش رفاه حال شهروندان جهت تامین اقلام مورد نیاز مصرف کنندگان، صرفه جویی در وقت و هزینه، کاهش سفرهای درون شهری موثر باشد.

این مسئول در ادامه از راه اندازی بازارهای روز ماهان و سیب خبر داد و اضافه کرد: احداث بازارهای روز شهر کرج گامی مهم در تسهیل و تهیه مایحتاج محصولات مواد غذایی و پروتئینی شهروندان کرجی است و از ترافیک و تردد بی ‌مورد آنان برای خرید در شهر جلوگیری می‌کند.

ورمهمدی، خدمت‌رسانی به شهروندان، کاهش حجم بار ترافیکی در نقاط پر ازدحام شهری، عرضه میوه و تره‌بار و نیازهای ضروری عمومی، مواد پروتئینی و آبزیان با کیفیت و قیمت مناسب و حمایت از تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، پروتئینی و آبزیان را از جمله اهداف بازار روز جدید در کلانشهر کرج عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری کرج اظهار داشت: ساماندهی میدان مرکزی میوه و تره‌بار جاده محمدشهرکرج، ایجاد و توسعه خدمات با کیفیت مطلوب‌تر در بازارها، نوآوری با ارائه خدمات نوین با رویکرد الگوسازی، تنوع‌گرایی با افزایش فعالیت‌های سازمان ضمن به کارگیری فرصت‌ها و رسیدن به مزیت رقابتی و کاهش هزینه‌ها با اصلاح فرآیندها از مهم‌ترین اهداف این سازمان در بخش تامین مایحتاج عمومی شهروندان است.

وی بیان کرد: این سازمان با ایجاد تسهیلات لازم در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و فرآورده‌های کشاورزی در راستای حمایت از تولیدکنندگان تلاش می‌کند تا بتواند مسیر حرکت محصولات را از تولید و توزیع با اصول صحیح هدایت کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 581630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =