۰ نفر
۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۴

رشد سرانه مطالعه، زمانی نتیجه مثبت خود را نشان خواهد داد که نمود اجتماعی آن در رفتار و فرهنگ شهروندان قابل مشاهده باشد.

اگر در کنار کارهای کمی،از نظرکیفی نیز در تمام زمینه‌ها شامل محتوا، کاغذ، جلد، عکس و ... تلاش کنیم، می‌توانیم شاهد افزایش بیشتر آمار مطالعه در کشور باشیم.

اثرات کتاب و کتابخوانی در کشور باید در مسایلی چون رعایت حقوق شهروندی، پرداخت مالیات، ارتقای فرهنگ‌ آپارتمان‌نشینی، رانندگی و ... قابل مشاهده باشد.

با مطالعه کتاب باید فرهنگ افراد در حوزه‌های مختلف ارتقا پیدا کند و زمینه‌های رشد اجتماعی فراهم شود تا به معنای واقعی شاهد نتایج مثبت افزایش سرانه کتابخوانی در کشور باشیم.

برخی افراد تصور می‌کنند مطالعه هر نوع کتاب‌ مانند کتاب‌های آموزشی و ... را می‌توان به معنای واقعی کتابخوانی دانست، در حالی که به نظر من باید این دو را از هم تفکیک کرد.

قرار دادن مفاهیمی چون راه رسیدن به کمال، تعهدات مردم به یکدیگر در جوامع انسانی، دور شدن از سردرگمی و پریشانی در جامعه امروز در آثار نویسندگان سرآغاز تحول در کتابخوانی است. زمانی که این مفاهیم در کتاب‌ها جای بگیرند، تحول در جوامع نیز آغاز می‌شود و به مرور ادامه پیدا می‌کند.

فرهنگ کشور ما بیشتر بر پایه شفاهیات است و مردم علاقه و فرصت زیادی برای مطالعه ندارند که انتشار کتاب‌های خوب و منطبق بر نیازهای واقعی افراد می‌تواند بر علاقه‌مندی آنان بیفزاید.

اگر در کنار کارهای کمی،از نظرکیفی نیز در تمام زمینه‌ها شامل محتوا، کاغذ، جلد، عکس و ... تلاش کنیم، می‌توانیم شاهد افزایش بیشتر آمار مطالعه در کشور باشیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =