ایسنا نوشت: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:به نیروهای مسلح ایران اسلامی توصیه می‌کنم دشمن را نیابد دست کم گرفت.

 سرلشکر محسن رضایی که یکشنبه 11مهرماه در اولین کنگره ملی 1880شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در مصلای امام خمینی (ره) یاسوج سخن می‌گفت، افزود: کهگیلویه و بویراحمد سرزمین دلاوران، اقوام با غیرت، ولایت مدار و امام دوست، سرزمین علم و حماسه و غیرت و مردانگی است و علمای بزرگوار این منطقه همچون آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی و فرزند صالح ایشان از عشایر و ایران اسلامی هستند.

وی بیان کرد: این استان 1880 شهید، 9000 جانباز و 300 آزاده سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این تعداد شهدا 110نفر سردار و امیر از ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران هستند.  

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد حق مردم این دیار بود هرچند با تاخیر انجام شد اما آن را ارج می‌نهیم و از همه دست‌اندرکاران و زحمتکشان برگزاری این کنگره تشکر می‌کنیم.

رضایی اظهار کرد: رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد طی هشت سال دفاع مقدس در تیپ مستقل 48 فتح می‌جنگیدند و در  استان‌های خوزستان و فارس به صورت رزمنده و داوطلب حضور داشتند. رزمندگان این استان در اکثر عملیات‌ها از جمله کربلای 4، کربلای 5، والفجر 8، محرم، خیبر و بدر حضور برجسته‌ای داشتند.

وی ادامه داد: یکی از حماسه‌هایی که رزمندگان استان کهگیلویه و بویراحمد و تیپ 48 فتح این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس خلق کرده‌اند، حماسه پدخندق بود که رزمندگان این استان تا لحظه آخر و آخرین فشنگ خود مقابل دشمن ایستادند و 80 شهید نیز دادند اما دست از مقاومت برنداشتند. رزمندگانی که با خون دل و زحمت فراوان پدر و مادر به سن 18و 20 ساله رسیدند و خود مادر آنها را در کنار اتوبوس به جبهه‌ها برای دفاع از اسلام و انقلاب بدرقه می‌کرد.

رضایی تاکید کرد: شهدای ما برای پول، پست، مقام و مسکن به جبهه‌های جنگ نرفتند. حقیقتا شهدای ما مانند شهدای صدر اسلام و کربلا هستند چراکه عاشقانه و با دلاوری در جنگ بسیار سختی که تمام قدرت‌های بین‌المللی پشت سر صدام و رژیم بعث بودند، جنگیدند. کسی هست به ما بگوید در جنگ هشت سال دفاع مقدس کدام قدرت بین‌المللی بر علیه ایران اسلامی از صدام حمایت نکرد؟  

وی افزود: در جنگ هشت ساله از همه قدرت‌های بین‌المللی غنایم گرفتیم اما با وجود اینکه کشورهای جهان روبروی یک کشور قرار گرفته بود بعد از هشت سال همین شهدا تمام شهرها و روستاهای کشور را آزاد کردند که نشان از فداکاری بزرگی دارد. رمز اقتدار ایران اسلامی توکل به خدا، جنگ برای رضای خدا، رهبری امام خمینی(ره) و  پشتیبانی مردم بوده است.

رضایی با اشاره به نقش مردم در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این جنگ تا زمانی که مردمی نشد موفق نشدیم، سال اول جنگ به مردم اهمیت نمی‌دادند و در چهار عملیات بزرگ ناموفق بودیم و سال دوم که مردم وارد شدند، موفق عمل کردیم. توکل به خدا، رهبری و مردم عامل پیروزی ما  بودند و سبب آزادسازی سرزمین‌های ما شد تا امروز سرپای خود بایستیم. ما بعد از 300 سال که ایران مرتبا شکست می‌خورد گم شده خود را پیدا کردیم و باید اقتداری که هم اکنون داریم را حفظ کنیم چرا که هر وقت در این کشور سازشکارها و لیبرالها آمدند کشور ما ناامن شده و ما نوکر شدیم.   

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ما نیاز به یک اقتدار انقلابی و امام گونه‌ای داریم که باید از صدر تا ذیل در این کشور باشد چرا که کشور ما بزرگ است، اقوام بسیار بزرگی دارد و دشمنان سرسختی مقابل خود دارد. بعضی کشورها مانند عربستان تا دیروز رقیب ما بودند و امروز دشمن ما هستند. ترکیه دیروز رقیب ما بود و امروز هم رقیب ماست بنابراین کشوری که هم رقیب دارد و هم دشمن باید با اقتدار انقلابی اداره شود.

رضایی افزود: در زمینه مسئله اقتصاد جز با اقتدار انقلابی که رزمندگان ما در جنگ نشان دادند نمی‌توان فساد اقتصادی را از بین برد. بدون اقتدار انقلابی نمی‌توان با فساد، قاچاق، پارتی بازی و تبعیض مقابله کرد. امروز 50 درصد از زندانیان کشور مواد مخدری هستند چرا باید این وضع را داشته باشیم؟ امروز اقتدار انقلابی که کشور را آزاد کرد می‌تواند ما را از تهدیدات داخلی و بیرونی نجات دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: وقتی از مرز عبور کردیم و وارد خاک عراق شدیم برخی‌ها در داخل کشور می‌گفتند چرا از مرز خارج شدید در حالی که اگر از مرز عبور نمی‌کردیم هنوز با صدام درگیر بودیم و صدام دفن نشده بود. بعد از آن صدام به کویت حمله کرد، آمریکا مجبور شد به عراق حمله کند و افتضاحی برای آمریکا به وجود آمد اما ایران اسلامی با سربلندی سرزمین‌های خود را آزاد کرد.آمریکایی‌ها داعش را ایجاد کردند و هم اکنون می‌گویند این گروه خبیث هستند و در حال حاضر از آل سعود حمایت می‌کنند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 585815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =