نیروگاه 1000 مگاواتی با هدف صادرات به کشور عراق در مرز مهران ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، دکتر محمد آزادی مدیرعامل شرکت پیچک صنعت مهران که در سفر اخیر محمد جواد ظریف به اروپای شرقی در تیم اقتصادی وی حضور داشت از اجرایی شدن توافق با یک شرکت رومانیایی در زمینه ایجاد نیروگاه هزار مگاواتی در مرز بین المللی مهران خبر داد. وی اظهار داشت: این نیروگاه که نخستین نیروگاه تماما صادراتی ایران است در بهمن امسال با هدف صادرات برق به کشور عراق در کمربندی مهران تا کناره های مرز در 75 هکتار زمین کلنگ زنی می شود و در چهار فاز 250 مگاواتی این پروژه در طی سه سال به اتمام می رسد. در واقع با شروع هر 250 مگاوات سعی می شود کارهای لازم جهت 250 مگاوات دیگر انجام گیرد تا در نهایت نیروگاه هزار مگاواتی شکل گیرد.

دکترآزادی در مورد همکاری شرکت تحت نظرش با شرکت های خارجی ادامه داد: ما و یک شرکت رومانیایی 700 میلیون دلار سرمایه لازم برای این کار را تهیه خواهیم کرد که از این مقدار نزدیک 200 میلیون دلار سهم شرکت پیچک است. اما عملیات اجرایی کار را شرکت آلمانی زاپکو انجام خواهد داد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه این پروژه چه میزان شغل ایجاد می کند افزود: پیش بینی ما بر این است از محل اجرای این کار نزدیک به 1000 جوان مستعد کشورمان به کار مشغول شوند که این خود گام بزرگی است جهت خدمت به هموطنانمان مخصوصا هم شهریان ایلامی که از مرزهای کشور پاسداری کرده اند و می کنند.

محمد آزادی در پایان و در پاسخ به سایر فعالیت های پیچک صنعت گفت: ما در برق منطقه ای آذربایجان غربی اجرای چهار نیروگاه مقیاس کوچک در شهرستانهای پیرانشهر،بوکان، اشنویه و تکاب را در دستور کار داریم که در این سفر به اروپا این پروژه هم مورد توافق طرفین قرار گرفت و مقرر گردید فاینانس و اجرای آن را شرکت زاپکو آلمان انجام دهد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =