تقریبا بیشتر مردم دنیا در یک برنامه صبحگاهی مشترک هستند. آنها از خواب بیدار می شوند و قهوه دم صبح خود را می نوشند تا برای طول روز انرژی کافی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ جدا از روال مشترک قریب به اتفاق مردم دنیا در نوشیدن چند جرعه قهوه هنگام صبح شکل درست کردن آن و البته مواد اولیه اش که قهوه های مردم را در دنیا از هم متفاوت می کند.

به عنوان مثال هیچکدام از ما داخل قهوه های اول صبح خود پنیر یا لیمو نمی اندازیم و همین موضوع که برای ما بسیار عجیب است در برخی فرهنگ ها کاملا عادی و طبق روال است.

با انواع رویه‌های تهیه قهوه بیشتر آشنا شوید، شاید برخی از آنها مطابق ذائقه تان باشند و باعث شوند طعم های جدیدی از قهوه را امتحان کنید.

قهوه فنلاندی

قهوه داغ بر روی تکه های پنیر که جاستولیپا نام دارد ، ریخته می شود. اگر چه ممکن است این نوع از روش تهیه قهوه عجیب و غریب به نظر برسد اما این همان نوع از قهوه ایست که مردم فنلاند برایش سر و دست می شکنند.

قهوه ترک

دانه های قهوه رست شده داخل یک ظرف مخصوص به نام جزوه که آب درون آن در حال جوشیدن است ریخته می شوند. ویژگی قهوه تهیه قهوه ترک این است که از فیلتر رد نمی شود بنابراین لرد قهوه در فنجان ته نشین می شود. بنابراین شما حین نوشیدن قهوه ترک ممکن است دانه های رست شده قهوه را زیر دندانتان حس کنید.

قهوه مالزیایی

این قهوه بسیار قوی و خوشمزه است که می تواند هم داغ و هم سرد سرو شود. این قهوه از سه قسمت قهوه سیاه و هفت قسمت چای با شیر به شیوه هنگ کونگی که ترکیبی از چای سیاه و شیر است تشکیل شده است.

قهوه استرالیایی

چیزی شبیه لاته است اما در حجم کمتر. این قهوه با ریختن کمی فوم (شیر غلیظ جوشیده شده ) ، روی یک شات اسپرسو آماده سرو شدن می شود.

قهوه یونانی

این نوع از قهوه توسط نماینده نسکافه اختراع شد. فرپی ، یک نوشیدنی کافئین دار محبوب بخصوص برای تابستان در یونان است. ترکیبات این نوشیدنی قهوه سرد فوری به همراه فوم شیر است.

قهوه ایتالیایی

اسپرسو رمانو این قهوه محبوب ایتالیایی ، یا اسلایس هایی از لیمو سرو می شود. ایتالیایی ها عقیده دارند این لیمو می تواند طعم جاوا را شیرین تر کند.

قهوه ویتنامی

قهوه ویتنامی به قوی بودن و شیرین بودن مشهور است. این قهوه ویتنامی از دانه های درشت قهوه سیاه تهیه می شود. این قهوه مستقیم با شیر غلیظ شده و یخ ترکیب می شود و از فیلتر های قهوه فرانسوی رد می شود و بعد آماده سرو خواهد بود.

قهوه مکزیکی

این قهوه با چوب دارچین جوشیده می شود. در این قهوه از شکر پیلانسیلو ، نوعی شکر فیلتر نشده استفاده می شود و سپس در ماگ های سفالی سرو می شود. ماگ هایی که مکزیکی ها معتقدند مزه قهوه را حفظ می کند.

قهوه سنگالی

قهوه های سنگالی با فلفل گینه ای و سیر تهیه می شوند. در واقع ابتدا این ترکیبات با دانه های قهوه مخلوط شده و سپس همه با هم رست می شوند. به این ترتیب قهوه آماده خوردن می شود.

قهوه برزیلی

اگرچه خیلی ها بر این باورند که کایپیرینها ، نوشیدنی برزیلی هاست اما کافه زینهو نوشیدنی محبوب مردم محلی برزیل است. کافه زینهو چیزی شبیه اسپرسو است در فنجان های کوچک جاوا اما با کافئین قوی.تنها تفاوت اینجاست که این نوع از قهوه برزیلی در طول مدتی که در حال دم کشیدن است با شکر شیرین می شود.

قهوه اسپانیایی

کافه بن بن، یا همان قهوه اسپانیایی برای آنهایی مناسب است که قهوه را با شیرینی بیشتر ترجیح می دهند. این قهوه که غلیظ و حسابی شیرین است با مقدار مساوی قهوه سیاه و شیر غلیظ شده تهیه می شود.

قهوه ایرلندی

این قهوه ایرلندی از قهوه داغ ، شکر و یک لایه کرمی ضخیم تهیه می شود که اتفاقا شکل ظاهری اش هم حسابی جالب توجه است.

قهوه اتریشی

این قهوه شبیه کاپوچینو است. لایه بالایی آن را اسپرسو تشکیل می دهد و لایه های بعدی را شیر جوشیده شده و فوم شیر تشکیل می دهند که البته گاهی روی آن پورد کاکائو هم پوشیده می شود.

قهوه فرانسوی

فرانسوی ها دوست دارند صبح را با قهوه هایی شروع کنند که نیمی از آن به طور مساوی از شیر جوشیده شده و نیم دیگر از قهوه دم کشیده تشکیل شده باشد. فرانسوی های معمولا از فنجان های بزرگ برای سرو این قهوه استفاده می کنند.

قهوه مراکشی

ادویه جات، ترشی جات، هل، فلفل سیاه، جوز و میخک مواد تشکیل دهنده قهوه مراکشی را تشکیل می دهند که آن را حسابی خاص و متفاوت می کند.

قهوه کوبایی

شاید در شات های کوچک سرو شود اما حسابی قوی است. قهوه های کوبایی از ترکیب اسپرسو و شکر دم می کشد و فوق العاده قوی و خوشمزه می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =