طرح زوج و فرد در شورای ترافیک مطرح می شود

سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر کرج بازنگری و تا 2 ماه آینده به روز می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، خسرو ارتقایی روز دوشنبه در چهارمین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوا و گرد و غبار استان البرز که در استانداری برگزار شد، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر کرج 5 سال پیش تهیه و مصوب شده بود که با توجه به تغییراتی در میزان آلایندگی ها و نوع آلوده کننده ها نیاز است تا این طرح به روز شود.
وی اظهار داشت: برای به روزرسانی این طرح بایستی از نظر اساتید دانشگاهی و همچنین مشارکت اعضای کارگروه استفاده شود.
وی با اشاره به ارایه گزارش دستگاه های عضو کارگروه کاهش آلودگی هوا، گفت: در این نشست، گزارشی از وضعیت منابع آلاینده ثابت و متحرک ارایه شده که مقرر شد با به روز رسانی طرح جامع، وظایف دستگاه های دولتی در این کارگروه به روز می شود.
ارتقایی بیان داشت: براساس این طرح بایستی اعضای کارگروه همچون شهرداری ها و زیر مجموعه ی آن، محیط زیست و ... گزارشات خود را به روز ارایه دهند.
وی گفت: براساس گزارش محیط زیست استان میزان آلودگی هوا در سال های 95 و 94 نسبت به سال های قبل از آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
سرپرست معاونت عمرانی استانداری البرز افزود: یکی دیگر از بحث ها اقداماتی بود که شهرداری کرج در رابطه حمل و نقل عمومی، تاکسیرانی و مباحث مربوط به نوسازی ناوگان حمل و نقل کرج ارایه شد که بر همین اساس در شهرداری کرج سومین ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی را در کشور داریم.
وی بیان داشت: نصب تابلوهای نمایشگر در ایستگاه های سنجش آلودگی هوا و تاسیس شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری کرج که مصوبات مربوطه را گرفته اند و پیگیر آن هستند که شرکت را پس از مراحل قانونی راه اندازی کنند.
وی افزود: تمام این اقدامات کمک می کند تا کیفیت هوا را به خوبی پایش کرده و هم اقداماتی در جهت کاهش آلودگی هوا در سطح استان و شهر کرج داشته باشیم.
وی همچنین تاکید کرد که اجرای طرح زوج و فرد در شورای ترافیک طرح شود و راه اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت ها نیز در دستور کار قرار گیرد.
ارتقایی همچنین اظهار داشت که استفاده از کاتالیست در مراکز معاینه فنی الزامی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =