اشتغال، ازدواج و خانواده مهم‌ترین ارکان وقوع یا پیشگیری از جرایم هستند

دادستان کرج گفت: طبق بررسی پرونده 3 هزار سارق، 96 درصد آن‌ها فاقد شغل، 84 درصد مجرد، 66 درصد سابقه بازگشت به زندان و 74 درصد مصرف مواد مخدر داشته‌اند که نشان می دهد اشتغال ، ازدواج و خانواده و حتی محل تحصیل، مهمترین زمینه های بروز این ناهنجاری های اجتماعی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین البرز، حاجی‌رضا شاکرمی در چهاردهمین نشست خبری خود در دادگستری استان البرز برگزار شد، در ادامه با اشاره به پرونده شهید مرادخانی، افزود : پرونده شهید مرادخانی مربوط به سال 90 است که در این رخداد 3 نفر برای رهایی یک متهم از دست ماموران که در حین انتقال وی بودند با سلاح گرم اقدام به آزادی متهم کردند و در این جریان سرباز وظیفه مرادخانی به شهادت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دادگاه این اتفاق را محاربه تشخیص نداده به سبب اینکه محاربه ارکانی دارد که این پرونده فاقد آن ارکان است، گفت: این پرونده قتل عمد تشخیص داده شده و متهم محکوم به قصاص است.

وی در ارتباط با بحث حقوق‌های نجومی در استان البرزنیز تاکید کرد: این مورد بررسی شده و در استان البرز حقوق‌های نجومی وجود ندارد.

شاکرمی با با تاکید بر اینکه اگر کسی در روزهای نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در فضای حقیقی و مجازی اقدام به تبلیغات زود هنگام کند با آن برخورد می‌کنیم ادامه داد : برای پیشگیری از سرقت، دادسرا طرحی را تهیه کرده است که مرتبط به حوزه جرایم سرقت و مربوط به سرقت خودرو و لوازم داخل آن است که بیش از 50 درصد جرائم را به خود اختصاص داده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =