تسنیم نوشت:رئیس اندیشکده یقین گفت: برای پیشرفت در صنعت خودروسازی باید پاسپورت را از مسئولان بگیریم.

 حسن عباسی رئیس مرکز اندیشکده یقین، امروز(شنبه، 4 دی) در همایش «راه روشن»، که به مناسبت پنجمین سالگرد شهادت شهید مصطفی احمدی‌روشن در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، با بیان اینکه واردات هواپیمای ایرباس به کشور توهین به دانشمندان ایرانی است، اظهار کرد: ما با این کار صدهزار زمینه شغلی برای فرانسه ایجاد کردیم در حالیکه می‌توانستیم برای هزاران دانشمند و دانشجوی فارغ‌التحصیل خود زمینه کاری علمی و شغلی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به 3 ویژگی اساسی شهید احمدی‌روشن، اولین ویژگی وی را انقلابی بودن دانست و خاطر نشان کرد: شهید آوینی گفته است که «آنان که مأمور به تحول عصر خویش هستند، اگر قواعد عصر خود را به هم نزنند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد». از مجید شهریاری تا احمدی‌روشن این قواعد عصری را به هم زدند.

رئیس مرکز اندیشکده یقین افزود: ما توسط شهید طهرانی‌مقدم توانستیم در صنعت موشکی پیشرفت کنیم و همچنین در صنعت هسته‌ای توسط شهید احمدی‌روشن پیشرفت کردیم، زیرا اینها قائل به بر هم زدن مناسبات عصری زمان خود بودند. ما پروژه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را با کوچکترین موشکهای خود از بین بردیم.

عباسی با بیان اینکه ما در صنعت خودروسازی نتوانستیم مانند صنعت موشک‌سازی عمل کنیم، اظهار کرد: دلیل آن این است که جماعتی در صنعت خودروسازی نبود که گفتمان «ما می‌توانیم» را باور داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر شهید احمدی روشن در صنعت خودروسازی بود ما می‌توانستیم به اهداف خود در این صنعت برسیم. دشمن هیچ‌وقت دانشمندان خودروسازی ما را ترور نمی‌کند.

رئیس مرکز اندیشکده یقین، ادامه داد: فرمانده هوافضا می‌گوید که بگذارید هرچه می‌خواهند در صنعت موشکی ما را تحریم کنند، حتی یک پیچ از خارج وارد نمی‌شود، اگر می‌خواهید در صنعت خودروسازی پیشرفت کنید، پاسپورت مسئولان را از آنها بگیرید.

عباسی با اشاره به رتبه ایران در دانشگاه‌های جهان، افزود: اینکه ما در جهان چه جایگاهی داشته باشیم، مهم نیست، دانشگاه‌های صنعتی ما باید خروجی داشته باشند.

وی تصریح کرد: آمریکا 4 برنامه گسترده علیه برنامه هسته‌ای ما انجام داد و مسئله آنها برنامه هسته‌ای ایران نبود، بلکه آنها می‌خواستند گفتمان «ما می‌توانیم» را از بین ببرند.

رئیس اندیشکده یقین، خاطرنشان کرد: در دنیا برای صنعتی شدن 4 استراتژی صنعت کشاورزی، حمل و نقل، نظامی و استراتژی صنعت انرژی که بومی ایران است، اما صنعت حمل و نقل را آمریکا پایه‌گذاری کرد، بنابراین ما تنها کشوری هستیم که تمام ابعاد انرژی را داریم و دشمن نیز تمام تلاشش این است که به این استراتژی حمله کند و برنامه هسته‌ای، مسئله اصلی دشمن با ما نیست.

۲۹۲۹

کد خبر 615789

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    4 4
    لطفا مردم جواب ایشان را ندهند.
  • من AU ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    8 4
    چه با حاله این آقای عباسی. در مورد همه چی اطلاعات داره. خخخخخ
  • بي نام ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    7 3
    باز اين حرف زد
    • محمد علی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
      0 0
      با سلام باز یکی حرف زد و مدعیان ازادی بیان به حرف زدن او اعتراض کردند.
  • هموطن IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    5 3
    تا کی با این شعارهای صد من یک غاز میخواهید جان مردم را فدای خودخواهی های خود کنید. جان مردم به اندازه جان مورچه برایتان ارزش دارد؟ فکر نکنم جز منافع خودتان و گروهتان چیزی دیگه ای براتون مهم باشه.
  • مهدی IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    8 2
    دانشمندان خودروسازی....؟ برادر گرامی بر خلاف نظر جنابعالی جماعتی در صنعت خودروسازی هستند که گفتمان «ما می‌توانیم» را نه تنها در گفتمان که در کردمان نیز خوب باور دارند.آنها می توانند به راحتی خودروهایی که مربوط به بیش از بیست سال پیش است و در قرن 21 تنها 20 هزار کیلومتر گارانتی بومی دارند را برای زمان نامعلوم و با قیمت نامعلوم پیش فروش کنند .آنها کاملن باور دارند که سود جهانی و متعارف 4 درصد برای هر خودرو یک ایده استکباریست و حداقل سود باید 150 درصد باشد تا حق الجلسه دانشمندان زحمت کش توجیه اقتصادی داشته باشد.آنها به این باور رسیده اند که برای بدست گرفتن بازار خودرو باید از دلالان نخبه مدد جست که ضمن داشتن تخصص کافی از تعهد لازم برای راه انداختن بازار سیاه هم برخوردار باشند
  • بی نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    5 2
    همچنین خودروهای لوکس مسئولان خودروسازی هم باید ازشون گرفته بشه. با پراید برن و بیان
  • دادا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    8 4
    الحق رفیق قابریک احمدی نژادی
  • بی نام A1 ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
    9 3
    دولت محبوب شما دلواپسان که برای چینی ها شغل ایجاد کرد. اگر قرار است خودرو مونتاژ کنیم ، چرا چینی ؟