مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: پذیرش به روش آموزش محور باعث می شود برای حوزه های مختلف ظرفیت ایجاد شود و از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کنیم.

مهر نوشت:

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از افزایش 20 درصدی ظرفیت کارشناسی ارشد در کنکور سال 89 خبر داد و گفت: دانشجویان آموزش محور که بدون پایان نامه هستند نیز می توانند در دوره دکتری ادامه تحصیل دهند.

رجبعلی برزویی درباره اعتبار مدرک دانشجویان آموزش محور و نحوه ادامه تحصیل این دانشجویان افزود: ارزش و اعتبار مدارک روش آموزش محور (بدون پایان نامه) در دوره کارشناسی ارشد با روش آموزشی پژوهشی یکسان است.

وی اظهار داشت: دانشجویان پذیرفته شده در این روش نیز مانند سایر دانشجویان می توانند در آزمون دوره دکتری شرکت کنند و در صورت قبولی در این مقطع ادامه تحصیل دهند لذا هیچ تفاوتی در نحوه ادامه تحصیل این دانشجویان با دانشجویان آموزشی پژوهشی کارشناسی ارشد وجود ندارد.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی اظهار داشت: پذیرش به روش آموزش محور باعث می شود برای حوزه های مختلف ظرفیت ایجاد شود و از خروج دانشجویان از کشور جلوگیری کنیم. وی گفت: با اجرای این طرح در 30 دانشگاه کشور، ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال تحصیلی آینده حدود 20 درصد افزایش خواهد داشت که این میزان نسبت به سالهای گذشته بسیار قابل توجه خواهد بود.

 از سال گذشته در کنکور کارشناسی ارشد دو نوع شیوه پذیرش اعمال شد شیوه پذیرش آموزشی پژوهشی یکی از این روشها است که در آن دروس تئوری به همراه پایان نامه ارائه می شود وزارت علوم با سیاستی جدید در راستای افزایش ظرفیت در دوره های تحصیلات تکمیلی روش آموزش محور را نیز به روش پذیرش دانشجو در کنکور کارشناسی ارشد اضافه کرد که در این شیوه تمامی واحدها به صورت تئوری ارائه و دانشجو از گذراندن پایان نامه معاف می شود.

کد خبر 61700

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
    2 11
    در مورد اعتبار بحثی نیست چرا که به صورت قانونی ایجاد می شود. ولی در مورد ارزش چطور ممکن است شخصی که فعالیت پژوهشی نداشته با کسی که داشته یکسان باشد؟؟
  • بدون نام IR ۰۵:۵۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
    1 3
    لطفا به یک سئوال پاسخ دهید آیا دانشجویانی که در گذشته واحدهای فوق لیسانی را گذرانده ولی موفق به نوشتن پایان نامه نشده اند می توانند مدرک فوق لیسانس خود را دریافت کنند یا خیر ؟
  • محمد IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
    0 17
    یکی نیست بیاد جواب بده پس فرق ماهایی که یک سال تمام از صبح تا شب دنبال پایان نامه نوشتن هستیم با اونایی که فقط میرن سر دو تا کلاس دو واحدی میشینن چیه؟ یعنی چی که آموزش محور و پژوهشی هیچ فرقی با هم ندارند. تنها چیزی که تو دوره فوق لیسانس یاد میگیرید از کاریه که روی پایان نامه کردید.
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    15 2
    فرق اونهايي كه پايان نامه ندارند اينه كه بابت يك موضوع بي سرو ته و تكراري كه خريد و فروش ميشه پول نمي دن !
  • بدون نام IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۷
    1 0
    بالاخره تكليف چيه ؟ۀ آموزش محور هدفش جيه ۀۀ
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۴
    10 0
    میخام بگم شب و روز کپی کردن که نشد فعالیت پژوهشی
  • يك دانشجوي تازه وارد IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
    7 1
    فكر ميكنيد كه ما آموزش محوري ها از اين مورد خوشحاليم؟ اين سياست هاي بي سر و ته تنها ما دانشجوها رو بلاتكليف نگه داشته. بهتره به جاي اينكه با اين سياست تلاش شه كه ظرفيت دانشگاهها بالا بره اقدامات اصولي تري صورت گيرد. اعلام اين شيوه آموزشي بدون اطلاع رساني كامل از چگونگي اون بود و حالا كه جوابها اومده جزيياتش رو مطرح ميكنن. يه روز ميگن كه مدركش اعتبار نداره، يه روز ميگن كه امكان استخدام و ادامه تحصيل نيست. تازه خيلي از ما آموزش محوري ها رتبه هاي خوبي داشتيم و در دانشگاههاي خوبي قبول شديم.
  • بینام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 1
    درد سر آمزش محور کمتر از پژوهش محور نیست در ضمن اینجا از کپی کردن هم خبری نیست.
  • هادی A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۳۱
    1 0
    خیلیم خوبه!مگه قراره بعد فارغ التحصیلی چه گلی به سرمون بزنن که برابریشون فرق داشته باشه یا نه!