کریم انصاری‌فرد؛از افول در پامپلونا تا افتخارآفرینی با پیراهن بزرگ‌ترین تیم لیگ یونان

شاید آن روزی که کریم انصاری‌فرد پیراهن اوساسونا را در لیگ دسته دوی اسپانیا پوشید کمتر کسی بازگشت او را به روزهای اوج متصور می‌شد.

عرفان حاج‌بابایی؛ برای روایت قصه پر پیچ و خم کریم باید به عقب برگردیم. زمانی که او با سر و صدای فراوان از سایپا راهی پرسپولیس شد تا با پیراهن سرخ ها به بزرگی برسد. اما پس از یک فصل ناکامی و تقریبا بدون هیچ دستاورد خاصی جمع پرسپولیسی ها را ترک کرد و راهی تراکتورسازی شد تا سال منتهی به جام جهانی را در تبریز بگذراند. آن جا فوتبال روی خوش خود را به کریم نشان داد و این مهاجم خوش استیل توانست با زدن 14 گل آقای گل لیگ برتر شود. همین درخشش کی روش را مجاب کرد که او را با خود به برزیل ببرد و در بازی سوم مقابل بوسنی از او استفاده کند.
پس از جام جهانی بالطبع کریم انگیزه زیادی برای بازگشت به ایران نداشت و ترجیح می داد تا در اروپا به فوتبالش ادامه دهد اما انتخاب اروپایی او کمی تعجب برانگیز بود. او در کنار جواد نکونام به اوساسونایی پیوستند که در لالیگا حضور نداشت. کریم فصلی بسیار ناموفق را سپری کرد به گونه ای که حتی 1 گل هم برای اوساسونا در لیگ دوی اسپانیا به ثمر نرساند. آن موقع بود که خیلی ها دم از پایان ستاره ای می زدند که زود ظهور کرد و زود هم از دنیای فوتبال محو خواهد شد!
کارلوس کی روش هم تقریبا دیگر نظر خاصی روی انصاری فرد نداشت تا این که جوان اردبیلی فوتبال ایران تصمیمی بزرگ گرفت. او شاید بین بازگشت به فوتبال ایران که مساوی با عافیت طلبی بود و سختی کشیدن دومی را انتخاب کرد و راهی لیگ یونان شد.همان زمان که کریم پانیونیوس را در سرزمین فلاسفه برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد عده ای معتقد بودند که سوپر لیگ یونان نمی تواند کیفیت بالایی داشته باشد و دستاوردش برای انصاری فرد درست مثل زمان حضورش در اوساسونا تقریبا هیچ خواهد بود. اما کریم پس از مشورت نهایی با علی منصوریان که خود سابقه بازی در لیگ یونان را در کارنامه اش دارد تصمیم گرفت و یونان را انتخاب کرد.

اوایل اوضاع برای او جالب نبود. فرصت زیادی برای بازی نداشت و به تبع خبری هم از گلزنی نمی شد. اما صبر و تلاش شماره 10 تیم ملی بالاخره نتیجه داد و او کم کم به بازیکن ثابت پانیونیوس و البته گلزن اول این تیم تبدل شد.در هفته های اخیر شنیدن خبر گلزنی کریم انصاری فرد در سوپر لیگ یونان دیگر خبری عادی و قابل انتظار شده بود تا اینکه انتقال این بازیکن به المپیاکوس مثل یک شوک رو به جلو بود. کریم بدون هیچ بازارگرمی خاصی و تقریبا در سکوت، راهی بزرگترین و مشهور ترین تیم یونان شد تا فوتبالش را در تیمی ادامه دهد که چندی دیگر باید در لیگ اروپا به میدان برود. هر چند که در المپیلکوس هم در یکی دو مسابقه به او فرصت بازی کردن نرسید اما چهارشنبه شب کریم شاهکار این چند وقت خود را کامل کرد و برای اولین بار با پیراهن المپیاکوس گلزنی کرد. در حالی که تیم بزرگ یونانی داشت بازی رفت خود در جام حذفی را به حریفی کم نام و نشان واگذار می کرد، کریم با گلزنی در دقیقه 81 باعث شد تا بازی 1-1 شود و المپیاکوس از شکست فرار کند. درخشش های مداوم انصاری فرد، این امید را دوباره زنده کرده که فوتبال ایران می تواند روی بازیکنی مثل کریم و کریم هاحساب ویژه ای باز کند؛بازیکنانی که خیلی از آنها لیاقت پوشیدن تیم های بزرگ جهان را دارند.

 

 

 

254 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =