۰ نفر
۲۲ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۱

شهرام شکیبا

اینکه چه حرفی را چه‌‌کسی، چه وقتی، کجا، برای که و چگونه بگوید، خیلی مهم است. به همین دلیل رئیس سازمان تربیت‌بدنی جمهوری اسلامی ایران اخیراً در جلسه فوق‌العاده شورای اداری شهرستان سمیرم در جمع مسئولان این شهرستان، مسائل مهم و راهگشایی درباره روند پیشرفت صنایع هسته‌ای بیان فرموده‌اند.

علی‌آبادی که علاوه بر این که رفیق قدیمی احمدی‌نژاد است، به شدت رئیس سازمان تربیت‌بدنی نیز هست، گفته: «دولت اصلاحات قفل بزرگی بر صنایع هسته‌ای کشور زد.»

البته نامبرده در مطلع سخنانش اشاره کرده است که: «استان اصفهان طی سال‌های انقلاب اسلامی به یکی از پیشرفته‌ترین استان‌های کشور تبدیل شده است.»

جمله فوق در چهار سال اخیر جمله مشهور و معمولی شده است. در هر سفر استانی معمولاً رئیس جمهور همین جمله را می‌گوید و مردم استان مربوطه‌ نیز حظ می‌کنند. فقط یکی نیست بگوید چطور ممکن است همه استان‌ها «پیشرفته‌ترین» باشند و با این حساب پیش‌نرفته‌ها و پیش‌نرفته‌ترین کدام است؟

علاوه بر «پیشرفته‌ترین»، خونگرم‌ترین و مهمان‌نوازترین و فهمیده‌ترین و چندین «ترین» ذوق‌برانگیز دیگر هم هست که باید گفته شود و علی‌آبادی یادش رفته بگوید. عیب ندارد، سایر بروبچه‌ها زحمتش را می‌کشند و می‌گویند لابد!

بعد علی‌آبادی به نگاه جوانگرای رئیس جمهور اشاره کرده و گفته: «رئیس جمهور به بخش جوانان کشور نگاه ویژه‌ای دارد و معتقد است جوانان باید حفظ شده و سرمایه‌گذاری‌های بسیاری برای حفظ جوانان انجام شود.»

اولاً: به نظر شما «بخش جوانان کشور» کجای کشور است؟

ثانیاً تا حالا کدام دولتی روی کار آمده که بگوید نباید به جوانان توجه شود و باید «پیرگرایی» کرد و باید جوانان را حفظ نکرد، چون جوانان سرمایه‌های اصلی کشور نیستند؟!

ثالثاً: از کرامات شیخ ما این است

شیره را خورد و گفت شیرین است

از کرامات شیخ ما چه عجب

پنجه بگشود و گفت: این یه وجب

در راستای ابیات فوق علی‌آبادی افزوده: «جوانان تأمین ‌کننده امنیت انقلاب هستند، پس باید نگاه ویژه‌ای به این قشر شود.»

به نظر شما علی‌آبادی درباره ما چه فکر می‌کند؟ درباره بقیه چه فکر می‌کند؟

اساساً به نظر شما برای گفتن این بدیهیات کسی فکر هم می‌کند؟

در ادامه علی‌آبادی از جسارت احمدی‌نژاد در ساخت پروژه‌های ورزشی به جسارت وی در باب مطرح شدن مسئله هولوکاست نیز گریز می‌زند: «مطرح شدن مسئله هولوکاست توسط رئیس‌جمهور کشور موجب توجه مردم به این مسئله در سراسر دنیا شد.»

یک دوستی هم در تحریریه «خبر» داریم که خیلی مورد توجه است، چون روزهای بارانی، تی‌شرت می‌پوشد، روزهای آفتابی، پالتو به تن می‌کند، روزهایی هم که هوا نیمه‌ابری است، کت و شلوار می‌پوشد و کتش را داخل شلوارش می‌گذارد. آن دوست خود بنده‌ام.

رئیس سازمان تربیت‌بدنی: «در زمان تصدی دولت اصلاحات قفل بزرگی بر صنایع هسته‌ای کشور زده شد.»

اینکه تازه یکی از قفل‌های دولت اصلاحات بود، خاتمی کلی چیزهای دیگر را هم دوقفله کرده بود.

زری‌خانوم‌جون: وا! تو چطور نمی‌دونی قضیه کلینتون و هیلاری رو؟

پری‌خانوم‌جون: من چه می‌دونم خواهر، من همه‌ش گوشه خونه‌‌م و دارم پخت‌وپز و بشور و بساب می‌کنم.

زری‌خانوم‌جون: همینه دیگه، اگه چارتا سفر استانی رفته بودی، یه سری توی سرا پیدا می‌کردی، چارتا چیزم یاد می‌گرفتی.

پری‌خانوم‌جون: حالا قضیه چی بود؟

زری خانوم‌جون: راستش می‌گن وختی داشتن خطبه عقد بیل و هیلاری رو می‌خوندن، ابطحی یه قفل دستش بوده، یه وردی خونده، همون موقع قفل رو بسته.

پری‌خانوم‌جون: اِ، پس قضیه مونیکا که بعداً‌ رو شد هم مال همین قصه بوده؟

زری‌خانوم‌جون: آره دیگه خواهر، دولت اصلاحات قفلشون کرده بوده. هسته‌ای رم قفل کرده بودن. این اصلاحاتیا کارشون همین بود دیگه، همه‌چی رو قفل می‌کردن. . . راستی حال مادرشوهرت چطوره...

(برخلاف جریان فمینیسم و با عذرخواهی از حامیان حقوق زنان، باید عرض کنم که چون این گفت‌وگو بین دو نفر از جامعه نسوان صورت گرفته، ادامه دارد و خواهد داشت.)

علی‌آبادی در ادامه گفت: «درایت احمدی‌نژاد در زمینه انرژی هسته‌ای موجب شکست قداست غربی‌ها در سطح دنیا شد.»

فرهنگ معین در معنی کلمه قداست نوشته است: «وضع یا کیفیت مقدس بودن» با این حساب هرکس جمله علی‌آبادی را معنی کرد، برنده جایزه ویژه یک سفر استانی با هیأت دولت خواهد بود.

در انتها همه پیروزی‌های شگفت‌انگیز دو، سه سال اخیر قهرمانان کشورمان در رشته‌های گوناگون ورزشی را به جناب آقای علی‌آبادی، رئیس سازمان تربیت‌بدنی جمهوری اسلامی ایران، ‌تبریک و تهنیت و شادباش عرض می‌نمایم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 6308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =