۰ نفر
۱۵ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۳

.

در شرایطی که مملکت 16 روز تعطیل بوده و جماعت سیاست‌مدار نیز مشغول تیز کردن نیزه‌هایشان بوده‌اند، طبیعتاً حرفی نزده‌اند و کار خاصی نکرده‌اند لذا اساساً نوشتن طنز سیاسی ممکن نیست و بی‌صبرانه منتظریم یا ایشان بزرگواری کرده، یک چیزی بگویند یا کاری بکنند که سوژه کم نیاید... و مطمئنم که تا فردا، از وفور سوژه نمی‌توانم سربخارانم. لذا پیشاپیش از بذل مرحمت و توجه حضرات ممنونم.

***

در ایام نوروز، کلاه قرمزی، مهران مدیری و فرامرز خودنگاه، داور عریض و بین‌المللی قوی‌ترین مردان را روزی یک‌بار زیارت کردید؛ اگر اهل تماشای تکرار برنامه‌ها هم بودید، دوباره اما مطمئنم که رویانیان، فرمانده راهنمایی و رانندگی را از همه اعضای درجه اول خانواده‌تان بیشتر دیده‌اید. نمی‌دانم دوستان ارجمند در سازمان صدا و سیما تا حالا فکری برای اسکان ایشان در کنار ساختمان پخش رادیو و تلویزیون کرده‌اند یا نه، ولی اگر تا امروز فکری برای این مسئله نکرده‌اند، باید زودتر به فکر باشند که ایشان مجبور نباشد در 24 ساعت یکی دو ساعتی که توی تلویزیون نیست را صرف رفت و آمد بین خانه و دفتر و صداوسیما کند. اگر همین‌طور پیش برود، تا چند سال دیگر اوضاع برنامه‌های عید صدا و سیما چنین خواهد شد.

فیتیله
سه تا بازیگر و یک مجری و 70 تا بچه قد و نیم قد. مجری و بازیگران می‌خوانند: فیتیله، جمعه تعطیله! دوربین بین بچه‌هایی که دست می‌زنند می‌چرخد و طبیعتاً روی چهره بچه همسایه مدیران و دست‌اندرکاران یک مکثی هم می‌کند. در آن میان یک چهره آشنا می‌بینیم، دوربین ثابت می‌شود.

مجری: خب بچه‌ها ما یک مهمون عزیز داریم،‌ آقای رویانیان.

رویانیان: با سلام خدمت بچه‌ها و خونواده‌ها و یک سلام ویژه به همیاران پلیس. من خواهش می‌کنم که همه دقت کنند که توی تونل سبقت ممنوعه، خب بچه‌ها حالا همه دست! دست! شبا که ما بیداریم، آقا پلیسه بیداره...

مرد چندهزار چهره
آگهی‌های بازرگانی تمام می‌شود. همه مملکت منتظرند که «مرد چندهزار چهره» پخش شود تا مدیری بگوید: «من اشتباهی بودم...» و بخندند. عکس مردی آشنا پخش می‌شود و این صدا می‌آید: «جناب آقای رویانیان، فرمانده محترم راهنمایی و رانندگی، ضمن تقاضای رعایت فاصله استاندارد با خودرو جلویی، شما را به دیدن این برنامه دعوت می‌کند.»

اخبار
مجری خبر: این بود اخبار فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره امشب. از همکار محترمم تقاضا می‌کنم تا شما و ما را در جریان وضع هوای کشور قرار دهد.

(رویانیان را جلوی نقشه هواشناسی می‌بینیم)

رویانیان: نقشه‌های هواشناسی به ما نشان می‌دهد که یک جبهه هوای سرد دارد نزدیک می‌شود، لذا ضمن تشکر پیشاپیش از همکاری رانندگان محترم، تقاضا می‌کنم که ضمن همراه داشتن زنجیرچرخ، پشت فرمان سیگار نکشند.

دو قدم مانده به صبح
تیراژ تمام می‌شود. رویانیان توی استودیو دست روی دست و هر دو را روی میز گذاشته. موها را آب و شانه کرده. یک قلپ آب می‌نوشد و برنامه را می‌آغازد.

رویانیان: گفتی که سبقت می‌گیرم

تو کوچه‌ها و هشتی یا

وقتی تو ماشین می‌شینم

با قلدرا و مشتی یا

گفتی که می‌کشم تو رو

با خاور حمل نبات

قربون اون خال لبات

یادت باشه نکشتی یا

سلام بلند و بالایی عرض می‌کنیم به محضر یکان یکان بینندگان جان و زلف گره می‌زنیم با دکتر پورحسین و دکتر ولایتی ولی قبل از اون خواهش می‌کنم یواش رانندگی کنین. حالا ضمن رعایت فاصله ایمنی از خودرو جلویی فلاشر می‌زنیم و خیلی آروم یه رفت و آمد رسانه‌ای می‌کنیم، تا بعدش یه قدم به صبح نزدیک بشیم، فقط اگه خوابتون میاد، شما رو به خدا بزنین کنار و بخوابین.

آشپزی
رویانیان همه لوازم ایمنی لازم را به خود و موتورسیکلتش می‌بندد، به میوه‌فروشی می‌رود و نیم کیلو خیار، نیم کیلو هویج و یک کیلو گوجه‌فرنگی می‌خرد و به استودیو می‌آید.

رویانیان: سلام. خیار، یه میوه سبز و عالی که باید خوب بشورینش و رنگش ما رو یاد چراغ سبز به معنی حرکت می‌اندازه. هویج. یه ریشه غده‌ای مقوی برای سوی چشم که رنگش مث چراغ زرد و احتیاط می‌مونه. گوجه‌فرنگی، سرشار از ویتامین c و رنگ خاصش که مث چراغ ایسته. 

نود
فردوسی‌پور: خب صحنه رو دیدیم. تقاضا می‌کنیم از آقای رویانیان کارشناس تصادفات که برای ما بگن، مقصر کیه؟

رویانیان: ببینین آقای فردوسی‌پور، من نمی‌خوام جنجال بشه ولی بازیکن قرمز مالیده به زرد و زرد هم هول شده، ترمز کرده ولی چون ترمزش استاندارد و ABS نبوده خوردن به دروازه‌بان. مربی هم بیخود آتیش نگرفته، من از کسی که این مربی غیراستاندارد و غیرایمن رو به تیم فروخته شکایت می‌کنم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 5868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهتاج IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۵
    0 0
    سردار اينجا سردار اونجا سردار همه جا!