نماز جمعه هاشمی رفسنجانی در هشتم خرداد سال 61 انتقاداتی را در میان قشر حزب‌اللهی آن زمان موجب شد. او در خلال خطبه‌های خود از مردم‌ خواست‌ که‌ مرگ‌ بر بنی‌صدر، مزگ بر بازرگان‌ و مرگ بر بی‌حجاب‌ را از شعارها حذف‌ کنند.

به گزارش خبر آنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطران هشتم خرداد سال 61 نوشته است: تا ساعت‌ ده‌ مطالعه‌ کردم‌. برای‌ نماز جمعه‌ به‌ دانشگاه‌ [تهران‌] رفتم‌. خطبه‌ها در انفال‌ و جنگ ‌و روز پاسدار ایراد شد و از مردم‌ خواستم‌ که‌ مرگ‌ بر بنی‌صدر و بازرگان‌ و بی‌حجاب‌ را از شعارها حذف‌ کنند و نسبت‌ به‌ توطئه‌ تشکیل‌ شورای‌ امنیت‌ سازمان‌ ملل‌ به‌ منظور بستن‌ دست‌ ما هشداردادم. آقای‌ سرهنگ‌ [علی‌] صیاد [شیرازی‌] هم‌ گزارشی‌ از جنگ‌ داد. ظهر همه‌ پاسداران‌ من ‌مهمان‌ ما بودند و با هم‌ عکس‌ گرفتیم‌؛ خودشان‌ خواسته‌ بودند که‌ ناهار را با من‌ صرف‌ کنند.

عصر احمد آقا آمد و راجع‌ به‌ آقای‌ [سیدکاظم‌] شریعتمداری‌ و مسائل‌ دیگر مشورت‌ داشت‌. شب‌ به‌ اخبار تلویزیون‌ گوش‌ دادم‌ و گزارش‌ها را مطالعه‌ کردم‌. بعضی‌ از حزب‌‌اللهی‌ها تلفن‌ کردند و راجع‌ به‌ اعتراض‌ من‌ به‌ شعارهای‌ مرگ‌ بر بی‌ حجاب‌ توضیح‌ خواستند. آیت‌الله‌ منتظری‌ تلفن‌کردند و نظرشان‌ را درباره‌ اجاره‌ و وکالت‌ در حیازت‌ گفتند و هم‌ تذکراتی‌ راجع‌ به‌ خطبه‌های‌ نماز جمعه‌ دادند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 64947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
    1 0
    هدف شما از اوردن این گونه خبرها چیست؟
  • امین IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
    6 0
    حرفش درست بوده
  • بدون نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
    2 1
    آخه بابا انصاف هم خوب چیزیه ! شما به امام (ره)نزدیک بودید یاآقای هاشمی؟مگردرزمان امام میشدکاری خلاف اسلام وقانون کرد؟
  • بدون نام IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۸
    2 0
    تاریخ رابرای همین چیزها باید مطالعه کرد!!تاریخ سرگذشت گذشتگان نیست فردای امروزیان است...عزیز دلم