رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا وظیفه و نقش خود درباره مرخصی شهردار برای حضور در انتخابات را ایفا کند، تاکید کرد: بارها صحبت از تقدیر کتبی توسط سازمان های نظارتی از شهرداری ادعا شده، از این رو مستندات کتبی این ادعا به شورا ارائه شود.

به گزارش خبرآنلاین، رحمت اله حافظی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران، در تذکر پیش از دستور درباره بحث مرخصی شهردار، نیز گفت: به استناد ماده 9 آیین نامه حقوق و مزایای شهرداران مصوب 19 خردادماه سال 70، شهردار به ازای هر یکسال یک ماه مرخصی دارد، در تبصره یک این ماده ذکر شده تاریخ استفاده مرخصی بنا به تقاضای شهردار توسط شورای شهر تعیین می شود لذا باید مرخصی شهردار توسط شورا تصویب شود همچنین در صورت موافقت شورا استفاده از این مرخصی تا دو ماه به تعویق می افتد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه چنین قانونی داریم، درخواست می کنم به قانون احترام گذاشته شود و شورا در این موضوع نقش خود را ایفا کند.
وی همچنین گفت: آقای شهردار و معاونان وی بارها از تقدیر کتبی سازمان ها و نهادهای نظارتی از شهرداری با موضوع شفاف سازی و مبارزه با فساد اداری در جلسات رسمی شورا صحبت کرده اند، در این زمینه تذکری در 23 آذر ماه سال 95 به شهرداری داشتم که از زمان اعلام این تذکر بیش از چهار ماه می گذرد. طبق این تذکر درخواست کردم مستندات این ادعا را به صورت مکتوب به شورا ارسال کنند، دو بار نیز به صورت شفاهی از معاون شهردار این درخواست را داشتم که تاکنون پاسخی دریافت نکرده ام.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه رئیس شورای شهر این تذکر را با یک ماه تاخیر به شهرداری ارسال کرده است، تاکید کرد: قطعا مایل نیستیم شائبه دروغگویی برای فردی که کاندیدای ریاست جمهوری است، ایجاد شود به همین دلیل برای آخرین بار درخواست می کنم ظرف یک هفته این مستندات به شورا ارائه شود در غیر اینصورت افکار عمومی برداشت دیگری خواهند داشت.


حافظی درباره گزارش تلفیق سال 90 نیز گفت: طبق گزارش حسابرس، تخلفات عدیده ای در این گزارش وجود داشته است که در جمع بندی این گزارش مقرر شد شهرداری نسبت به معرفی متخلفان به دادگاه اقدام کند و ظرف شش ماه اصلاحات لازم را انجام داده و هر سه ماه نیز گزارش اقدامات را به شورا ارائه کند که تا کنون 10 ماه از این مصوبه می گذرد و هنوز گزارشی را دریافت نکرده ایم.


وی در این جلسه بعد از ارائه گزارش شورایاران منطقه 16 درباره کارخانه روغن نباتی قو، گفت: این کارخانه تعطیل شده است و مالکان آن در شهرک صنعتی قزوین فضای جایگزین پیش بینی کرده اند از این رو از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درخواست دارم تمهیدات و تسهیلات لازم برای بازنشستگی پیش از موعد 300 نفر کارگر این مجموعه با مزایای مشاغل سخت و زیان آور پیش بینی شود تا این کارگران دچار آسیب نشوند همچنین انتظار داریم در صورت نیاز مصوبه ای برای این منظور از هیات دولت گرفته شود تا دغدغه کارگران و خانواده های آنها مرتفع شود.


وی در ادامه از وزیر نیرو درخواست جابجایی خطوط برق و دکل های فشار قوی را داشت و افزود: خطوط برق فشار قوی از روی منازل مسکونی در مناطق 15، 16 و 20 عبور می کند و 60 هکتار از فضای سبز این منطقه نیز تحت اشغال این خطوط و غیر قابل استفاده است. طبق مطالعات صورت گرفته در کشور انگلستان، برق فشار قوی برای سلامت مردم به خصوص کودکان و نوجوانان تهدید کننده است، بر اساس این مطالعات میزان ابتلا سرطان خون کودکان و نوجوانانی که در محدوده 200 متری خطوط برق قشار قوی زندگی می کنند 69 درصد نسبت به کودکان و نوجوانانی که در فاصله 600 متری خطوط زندگی می کنند بیشتر است.
حافظی گفت: آقای وزیر نیرو، اگر فقط یک مورد سرطان در این محدوده داشته باشیم نه تنها مدیریت شهری بلکه وزارت نیرو نیز شرعا باید پاسخگو باشد حتی اگر قانون بر کسی خرده ای نگیرد.


وی همچنین خواستار جابجایی پست فشار قوی خیابان گودرزی نیز شد و افزود: تردد کامیون ها و تریلی ها در خیابان باغ آذری زندگی را برای مردم مختل کرده است انتظار داریم پلیس راهور ممنوعیتی برای تردد این وسایل در این محدوده ایجاد کند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به برگزاری نشست هم اندیشی با شورایاران منطقه 16 در کمیسیون سلامت در سال 94 نیز اشاره کرد و گفت: از جایگاه کمیسیون بازدیدی از منطقه و مشکلات مردم داشتیم و با مصوبات ابلاغ شده کمیسیون و پیگیری های بعمل آمده، بخش قابل توجهی از این مشکلات حل و فصل شده است.

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =