خلاصه گفت‌وگوی صادق زیباکلام با سایت فرارو

جامعه ما دچار بیماری است. اینکه کشف حجاب یک نفر موردتوجه مردم و افکار عمومی قرار گیرد این خیلی نشانه خوبی نیست. یکی از مهم‌ترین مسائل حفظ حریم خصوصی و زندگی افراد است. به نظر می‌رسد این اصل خیلی برای جامعه ما محترم نیست و به رسمیت شناخته نمی‌شود. ما حق نداریم وارد حوزه خصوصی افراد شویم. حوزه خصوصی افراد محترم است مشروط بر اینکه قانون نقض نشود.

متأسفانه جامعه ما و نظام‌ها و نهادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه افراد را تشویق و حتی وادار می‌کنند چیزی غیرازآن خود واقعی خود باشند. اگر خانم نامداری خود را خیلی محجبه نشان نمی‌داد شاید این واکنش بی‌رحمانه نسبت به ایشان ایجاد نمی‌شد.

نامداری احتمالاً مجبور بوده است به خاطر موقعیت شغلی‌اش و برای خوشایند جایی که در آن کار می‌کند، خود را آن چیزی که نیست نشان دهد. غافل از اینکه اگر مشخص شود تظاهر می‌کند جامعه به او رحم نمی‌کند. بسیاری از حملات به او ازاین‌جهت است که با تظاهر کردن و ریاکاری سعی کرده است امتیازاتی به دست آورد. این ناهنجاری دیگری است که متأسفانه در جامعه ما وجود دارد. افراد تظاهر می‌کنند به چیزی که نیستند تا امتیازی به دست آورند.

فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در این‌گونه موارد و یا در مواردی همچون فساد، تاریکخانه اشباح را روشن می‌کند و بیماری‌های جامعه را به ما نشان می‌دهد.

دلیل این‌گونه افشاگری‌ها و بازتاب گسترده و واکنش منفی جامعه تظاهر و ریاکاری در پس‌زمینه آن است. اگر صادق زیباکلام خود را نماز شب خوان معرفی کند و بعد معلوم شود شرب خمر کرده است، جامعه واکنش نشان خواهد داد؛ اما همین صادق زیباکلامی که می‌بینید و می‌شناسید شرب خمر کند موجی به وجود نمی‌آید، فقط عده‌ای اصولگرا می‌گویند ما از اول می‌دانستیم که او این‌گونه است؛ اما عامه مردم حتی ممکن است از حریم صادق زیباکلام دفاع کنند، چراکه تظاهر و ریاکاری در کار نبوده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    اوایل انقلاب هم یه عده ریش میزاشتن و زمین و تیر آهن و سیمان میگرفتن.
  • من RO ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 0
    کنکاش در حریم خصوصی افراد مشهور سابقه طولانی داره از آقای شهریاری، خانم ابراهیمی،خالقی،ناصر محمدخانی فیلمهای پارتی فوتبالیستها و بازیگرا.... همیشه اشتیاق و هیجان زیادی جلب این حوادث شده هم در کشورهای دیگه. اما به نظر بنده در مورد این خانم مجری دو جبهه باعث موضع گیری تند شده یکی اصرار و افتخار ایشان بر چادری بودن در عرصه عمومیه رسانه که ظاهرا نشان از عمق اعتقاد داشت و تناقض امروز با حضور بدون حجاب در فضای عمومی کشور خارجی که نشان از بی اعتقادی به لزوم حفظ حجابه و دومی حس نارضایتی و انتقام جویی مردم از رسانه ملی،که به علت بی توجهی این رسانه به انواع مشکلات و دغدغه ها و انتظارات مردم در زمینه های اقتصادی سیاسی فرهنگی قضایی اجتماعی حقوق شهروندی و... که بخشی از این حس امروز ازین کانال خارج شده
  • حسین A1 ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    باده نوشی که درآن هیچ ریایی نبود بهتر از زهدفروشی که درآن روی و ریاست
  • شمس تبریزی IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 2
    اگر زیباکلام تظاهر به وطن دوستی کنه و بعد بفهمیم چوب حراج به منافع ملی میزنه باید باهاش چه کرد؟
  • بی نام IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 2
    اگر "جامعه دچار بیماری است" خود زیبا کلام هم عضوی از این جامعه استنه اینکه خودش دچار بیماری و سرگیجه های سیاسی نیست؟
  • مهدیار IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 1
    وقتی این خانم در تلویزیون از چادر به عنوان حجاب برت یاد میكنه و خودش را یك چادری معرفی میكنه و شا شا همبن دلیل هم خیل كارها را میگیره مردم از ریاكاری ایشون بدشون میاد. مرد از و جانماز آب كش الكی متنفر شدن
  • بی نام A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 0
    ﺑﺎ اﻳﺸﺎﻥ ﺭاﺑﻂﻪ ﻓﺎﻣﻴﻠﻲ ﺩاﺭﻳﻢ, اﻳﺸﺎﻥ اﺯ ﺁﻥ اﻭﻝ ﻧﻪ خوﺩﺵاﻥ و ﻧﻪ ﺧﺎﻧﻮاﺩﻩ ﺷﺎﻥ ﺣﺠﺎﺏ ﻧﺪاﺷﺘﻨﺪ,, ﻭﺑﺨﺎﻃﺮﺣﺮاﺳﺖ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺑﻮﺩﻩ كه ﺣﺠﺎﺏ ﺩﺭ ﺗﻠﻮﻳﺰﻳﻮﻥ ﺩاﺷﺘﻨﺪ
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 1
    واکنش به آزاده نامداری نیست که بی رحمانه است، واکنش به دورویی، ریاکاری، تظاهر، زهد‌فروشی، دروغگویی و مردم فریبی است که بیرحامانه است.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 0
    در مملکتی که اعتقادات مذهبی مردم زیر ذره بین حاکمیت قرار دارد و شغل و کار و آینده اش به آن وابسته است ریاکاری و تظاهر باب میشود.
  • بی نام IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    1 0
    احسنت. درود بر شما