۰ نفر
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳

فاطمه سعیدی *

در هياهوي اين روزهاي كابينه دوازدهم و اخبار و شايعاتي كه منتشر مي شود؛ بي توجهي به وزارت آموزش و پرورش موجب نگراني بيش از يك ميليون فرهنگي شده است. در كنار معلمان و فرهنگيان، دانش آموزان و خانواده هاي بسياري نيز اين نگراني را دارند كه نه فقط سال تحصيلي جديد بلكه 4 سال آينده را قرار است با كدام سياست و كدام فرد از سر بگذرانند.

آموزش وپرورش در ماه‌هاي گذشته دستخوش حواشي بسياري شده است. از مشكلات و تخلفات مالي در صندوق ذخيره فرهنگيان تا حواشي سند 2030 يونسكو هر شايعه و واقعيتي باعث شده تا ثبات و تمركز از اين وزارتخانه حساس و حياتي گرفته شود.

اين همه در حالي است كه وزير فعلي آموزش و پرورش نيز اعلام كرده به طور قطع در دولت دوازدهم حضور نخواهد داشت. اين موضوع نيز بر بي ثباتي هاي حاكم افزوده و همه در انتظار تصميم رئيس جمهور براي اعلام نام وزير پيشنهادي آموزش و پرورش هستند.

دغدغه امروز رسانه‌ها و فعالين سياسي صرفا در خصوص چند وزارتخانه مهم و حساس بيان مي‌شود در حاليكه غفلت از آموزش و پرورش در همان حوزه ها نيز خود را نشان خواهد داد. با اين تفاوت كه ثمره سو مديريت و سوتدبير در آموزش و پرورش مانند وزارت نفت و وزارت امور خارجه نيست كه به فاصله چند هفته خود را نشان دهد بلكه بايد چند سال بگذرد تا خروجي سياست‌هاي اشتباه در آموزش و پرورش خود را نشان دهد.

متاسفانه بايد اين را نيز در نظر داشت كه عواقب غفلت از اين وزارتخانه حساس اگر بيشتر از ساير وزارتخانه ها نباشد كمتر از آن نيست. آموزش و پرورش نه طفل سرراهي دولت است و نه وصله به كابينه. وزارتخانه اي است با اهميت كه ميليون ها نفر اعم از فرهنگيان، دانش آموزان و خانواده ها را از خود متاثر مي سازد. پس لازم است تصميماتي كه براي آن گرفته مي شود متناسب با درجه اهميت آن باشد.

در دولت يازدهم اين وزارتخانه دو وزير و يك سرپرست داشت. كه متاسفانه عملكرد آنها در سطح مطلوب ارزيابي نمي شود. بنابراين گزينه پيشنهادي از سوي رئيس جمهور محترم به مجلس بايد واجد ويژگي‌هايي باشد كه كار مجلس براي راي اعتماد به ايشان به اما و اگر نكشد.

خوشبختانه مجلس دهم در طول يك سال گذشته نشان داده بيشترين تعامل و همكاري را با دولت داشته است و از اين حيث آقاي دكتر روحاني مي تواند با خيال آسوده گزينه هاي حداكثري خود را معرفي كند.

* نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامی

4742

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 692888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =