بخش خدمات امروزه یکی از بخش های مهم بالندگی هر کشوری محسوب می‌شود و بسیاری از سازمان‌ها عامل مهم موفقیت خود را مدیون ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان می‌دانند.

توسعه کارآفرینی از ضرورت های جامعه امروز ما است و باتوجه به روند فزاینده شاخص های بیکاری و گسترش روز افزون فارغ التحصیلان دانشگاه ها لازم است که توجه به مشاغل نوپا دراولویت های برنامه اقتصادی دولت قرارداشته باشد چرا که با توسل به آن می توان به رشد اقتصادی بی نظیری رسید.

از آنجا که رسانه ها درپیگیری مطالبات کارآفرینان و انعکاس آثارمثبت کارآفرینی و فرهنگ سازی دراین زمینه نقش بسزایی دارند لذا فرهنگ سازی دراین زمینه نقش موثری دارد و از آنجایی که بیکاری درشرایط فعلی کشور یکی از بزرگترین مشکلات جوانان محسوب می شود لذا ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی باید درسیاست های رسانه ها به خصوص رسانه ملی نقش پررنگی داشته باشد. 

از آنجایی که استارت آپ ها پیام آور نوآوری، اشتغالزایی و ایجاد رقابت سالم هستند و توجه به محورهای فوق درزمره تکالیف و رسالت های دولت دربرنامه ششم توسعه می باشد بنابراین دولت باید درقبال استارت آپ ها حمایت و نظارت ویژه ای انجام دهد چرا که این امر باعث انتقال تکنولوژی ، بهبود کیفیت زندگی، تولید ثروت و رفاه درجامعه خواهد شد .

بخش خدمات امروزه یکی از بخش های مهم بالندگی هر کشوری محسوب می شود و بسیاری از سازمان ها عامل مهم موفقیت خود را مدیون ارائه خدمات متناسب با نیاز مشتریان می دانند و بدیهی است که هرروز بر نقش این بخش درایجاد مزیت های رقابتی برای سازمانهای مختلف افزوده می شود و بخش خدمات نسبت به گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده است و محدوده آن از حوزه ملی به فراملی گسترش یافته است و به همین جهت تبدیل به موتور محرک کشورها برای رسیدن به رشد اقتصادی بدل گشته است .

درگذشته کشورما عمده تلاش های خود را دربخش های صنعتی صرف می کرد اما امروزه به بخش خدمات توجه ویژه ای شده است و دلیل آن هم این است که اکثر کشورهای دنیا به نقش پررنگ بخش خدمات در رسیدن به توسعه اقتصادی پی برده اند ، بنابراین بااقتباس از تجربه دیگر کشورها ، نیاز جامعه کنونی به این سمت است که به این بخش و فعالان شرکت های دانش بنیان بیشتر از قبل بها دهیم.

ایجاد رفاه، آسایش و امنیت درکشور منوط به رونق کسب وکار و حمایت از نوآوری است و این امر به تولید نشاط و افزایش کیفیت زندگی درمیان جوانان کمک زیادی خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاغل IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    0 0
    موضوع كاملا درسته