۰ نفر
۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
"بوم‌گردی" روانه بازار نشر زنجان شد

اصول، قواعد و سیاست‌های بوم‌گردی (اکوتوریسم) برای رسیدن به پایداری، روانه بازار نشر زنجان شد.

به گزارش خبرآنلاین ؛ این کتاب نوشته مگان اپلر وود است که توسط مریم شکوهی و محسن کلانتری در زنجان ترجمه شده و از سوی انتشارات آذرکلک در سال ٩٦ به چاپ رسیده است.

کتاب "بوم‌گردی" در چاپ اول خود با ٥٠٠ جلد تیراژ و با قیمت ١١ هزار تومان راهی بازار کتاب شد.

کتاب حاضر پیش از این با ترجمه سمیرا مرادی توسط انتشارات طرلان بلند پرواز در سال ٨٨ به چاپ رسیده بود.

ژاکلین آلویی لاردرل، معاون اجرایی مدیریت بخش فناوری، صنعت و اقتصاد برنامه محیط زیست سازمان ملل، در پیشگفتار کتاب آورده است: بوم‌گردی یا اکوتوریسم در دهه گذشته رشد سریعی داشته است. این شاخه از گردشگری هرچند اثرات اجتماعی و محیطی مثبت و سودمندی‌های فراوانی دارد اما اگر به درستی انجام نگیرد و تبدیل به گردشگری انبوه شود، خرابی‌هایی به بار می‌آورد.

برنامه‌های بوم‌گردی بیشتر در زیست‌بوم‌های بکر و آسیب‌پذیر و شکننده اجرا می‌شود. از این رو خطر نابودی این میراث و ثروت‌های طبیعی افزایش می‌یابد. میراثی طبیعی که فعالیت‌های بوم‌گردی به آن وابسته است. از بین رفتن تنوع زیستی و زیستگاه‌های حیات وحش از یک سو، تولید زباله و فاضلاب آلوده در مناطقی که توانایی جذب این آلاینده‌ها را ندارد، گوشه‌ای از این ویرانی‌ تهدید و نگرانی‌هاست."عقل ملکوتی" در زنجان منتشر شد
همچنین انتشارات نیکان کتاب، تابستان امسال کتاب "عقل ملکوتی" نوشته محقق و فیلسوف زنجانی، الشیخ جواد مهدیون را منتشر کرد.

کتاب در سه بخش؛ علت‌العلل، اصل وحدت و صدور کثرت از وحدت تنظیم شده و نویسنده آن در پیشگفتار کتاب آورده است: بنای عقلا تسلسل را مردود می‌داند که تسلسل علت و معلول عبارت از پیشروی بی‌نهایت سلسله علل می‌باشد که هر کدام در مرتبه ذات خود محتاج به دیگری بوده و بدون علت مافوق از خود هستی ندارد.

کتاب "عقل ملکوتی" با تیراژ ٥ هزار نسخه در چاپ اول به قمیت ١٢ هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =