حیات آموزش و پرورش به تحقیق و پژوهش وابسته است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در نشست هم اندیشی کارکنان حوزه معاونت پژوهش با اشاره به نقش محوری پژوهش و تحقیق در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت گفت : حوزه پژوهش به منزله مغز دستگاه تعلیم و تربیت است و باید راهبری ، استراتژی و برنامه ریزی آموزش و پرورش با پیوست تحقیق و پژوهش صورت گیرد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان،خدا نظر دریکوند در این نشست که صبح امروز در پژوهشکده تعلیم و تربیت برگرزارشد ، با تقدیر از تلاش ها ی صورت گرفته در حوزه های مختلف افزود : بازخورد فعالیت ها نشان می دهد که برنامه هاو فعالیت ها روند خوبی را طی می کند . وی بالاترین ارزش و افتخار را برای نیروهای ستادی و قاطبه فرهنگیان خدمت به مردم و معامله با خداوند قلمداد کرد و ادامه داد : هر تلاشی که در راستای اعتلای علمی و فرهنگی آینده سازان و توسعه و پیشرفت جامعه صورت گیرد ، پسندیده و ارزشمند است و باید آن را ارج نهاد .

دریکوند به تنگناها و چالش های پیش روی آموزش و پرورش هم اشاره کردو افزود : نشست ها و برنامه های مختلفی در حال اجراست و از ظرفیت نمایندگان مجلس ، مسئولین و مدیران ارشد استفاده می شود تا جایگاه تعلیم و تربیت در شاخص های مختلف ارتقاء پیدا کند . وی به نشست هم اندیشی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و دیدار با علما و مبلغین لرستانی مقیم قم و نمایندگان مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و ادامه داد : تمام این نشست ها و برنامه های هم اندیشی با این هدف اجرایی می شود تا اذهان دیگران را به سمت آموزش و پرورش معطوف کرده و آنان را نسبت به آموزش و پرورش و نقش و جایگاهی که این دستگاه در توسعه همه جانبه کشور دارد ، حساس کنیم .دریکوند ادامه داد : نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان افکار عمومی باید به دنبال ارتقای کیفیت آموزش در دستگاه تعلیم و تربیت باشند و از جایگاه و ظرفیت خود برای تقویت و حمایت این دستگاه که منافع و مصالح عمومی را به دنبال دارد ؛ استفاده کنند .

وی تصریح کرد : تلاش خواهیم کرد تا دیگران را نیز نسبت به آینده آموزش و پرورش حساس کنیم و دغدغه تعلیم و تربیت را به فکرو ذهن آنها متمایل کنیم . دریکوند اضافه کرد : آموزش و پرورش مجموعه ای ست که باید به صورت سیستمی هدایت شود و هر کس در جایگاه و سمت خود تلاش کند تا ضمن انجام بهینه وظایف و ماموریت ها ، اهداف کلان دستگاه را هم در نظر داشته باشد . وی نقش کارشناسان را بسیار مهم و حیاتی قلمداد کردو افزود : کارشناسان باید کاردان ، مسلط ، خلاق و نوآور باشند تا بتوانند در مسیر تعلیم و تربیت حرکت کرده و از اهداف منحرف نشوند .مدیر کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد : حوزه پژوهش باید این آمادگی را داشته باشد تا چنانچه آموزش و پرورش در قسمتی با چالش مواجه شد و یا مشکل و معضلی پیش آمد ،با برنامه ریزی دقیق و منسجم از آن مانع به سلامت عبور کند . دریکوند تاکید کرد : برنامه ها هم هر چه دقیق و قوی باشند ؛تا زمانی که به مدرسه و کلاس درس کشانده نشوندو معلم و دانش آموز خود را درگیر با آن برنامه نکنند ، توفیق چندانی حاصل نشده است .وی به ضرورت داشتن آمارو اطلاعات دقیق هم اشاره کردو گفت : برای تصمیم گیری های درست باید آمارو اطلاعات دقیق در دسترس داشت تا بتوان مسیر را به خوبی تشخیص دادو از اهداف منحرف نشد . دریکوند به حمایت مادی و معنوی از فرهنگیان مولف هم اشاره کردو افزود : باید از همکاران مولف حمایت کنیم تافرهنگ تحقیق ،پژوهش و تالیف در جامعه نهادینه شودو فرهنگیان با میل و رغبت به سمت مطالعه و پژوهش بروند . تاکید بر روابط و ارتباطات انسانی نکته پایانی بود که مدیر کل آموزش و پرورش به آن اشاره کردو گفت :به داشتن روابط انسانی در آموزش و پرورش ایمان دارم ومعتقدم با ارتباطات انسانی می توان تحول ایجاد کرد .

معاون پژوهش ،برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش هم در این نشست با اشاره به محور فعالیت های حوزه کاری خود گفت : شاهراه آموزش و پرورش تحقیق و پژوهش است و بدون پژوهش نمی توان به اهداف کلان تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین دست یافت .علی عبدی پور به اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش اشاره کردو افزود : در حوزه تحقیق و مطالعات علمی ، تحلیل محتوای آموزشی ، ارتقاء مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای معلمان ، نقدو بررسی کتب و آمار و برنامه ریزی اقدامات موثری صورت گرفته که نیاز هست این اقدامات حمایت شود .

در پایان این نشست فرود هاشمی رئیس اداره برنامه ریزی و منابع انسانی ، حسن اسماعیل زاده رئیس پژوهشکده تعیم و تربیت ، عذری ساکی رئیس اداره تولید محتوا ، فروتن کارشناس مسئول آمار ، رضا سیاه منصور کارشناس مسئول فناوری اطلاعات به بیان گزارشی از حوزه کاری خود پرداختند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =