به گزارش ایرنا:

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: طرح پزشک خانواده که قرار است در شهرهای زیر 50 هزار نفر اجرا شود، میزان پرداخت هزینه های درمانی از سوی بیماران را بسیار کاهش خواهد داد.

"رحمت اله حافظی" افزود: طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع که بزودی در سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال بختیاری انجام می شود، تمام بیمه شدگان سازمان های مختلف بیمه را تحت پوشش خود خواهد گرفت.

حافظی گفت: افرادی که از هر نوع بیمه درمانی بهره مند هستند می توانند کمترین هزینه را برای درمان خود در طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع پرداخت کنند.

وی گفت: مهمترین هدف اجرای این طرح در سطح روستا و شهرها این است که پرداخت بخش عظیمی از هزینه های درمان بر عهده دولت و سازمان های بیمه گر باشد.

وی ادامه داد: وقتی بیماران به هنگام نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده شوند و بیشتر مشکلاتشان در مراجعه نخست به پزشک خانواده برطرف شود، هزینه های درمان به طور چشمگیری کاهش می یابد.

حافظی با بیان اینکه نوع بیمه افراد در طرح پزشک خانواده مهم نیست، گفت: در این طرح، میزان مراجعه افراد به پزشک متخصص که در بیشتر اوقات، غیرضروری است کم شده و همچنین هزینه های درمان زیادی به مردم تحمیل نخواهد شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 73084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =