۰ نفر
۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹
کدام بازی، هوش کودک را افزایش می‌دهد؟

کودکانی که با اسباب‌بازی‌های ساخت‌وساز مانند لگو و بازی‌های ویدئویی در کودکی بازی کرده‌اند، مهارت‌های فضایی بیشتری دارند. مهارت و توانایی تجسم شکل‌های فضایی، یکی از معیارهای «باهوشی» است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا ، پژوهش جدید «مؤسسه تحقیقات علوم محیطی» (CIRES) که جزئیات آن در نشریه «Geosphere» منتشر شده، حاکی از آن است که تجربه بازی‌های دوران کودکی به‌شدت در شکل‌گیری مهارت‌های محیطی افراد نقش دارد. این مهارت‌ها جزء ملزومات موفقیت در زمینه‌هایی مانند علوم و مهندسی به شمار می‌آیند.

به گفته محققان، جوانانی که با اسباب‌بازی‌های مبتنی بر ساخت‌وساز مانند لگو یا نوع خاصی از بازی‌های ویدئویی بازی کرده بودند، نسبت به همسالان خود، عملکرد بهتری در آزمون استدلال فضایی مانند مهارت لازم برای چرخش ذهنی اشیا داشتند.

جالب‌تر این‌که وقتی محققان تأثیر بازی‌های دوران کودکی را بررسی کردند، نشانی از تفاوت‌های جنسیتی در مهارت‌های فضایی مرتبط با تأثیر بازی‌های دوران کودکی ندیدند. این نخستین بار است که نقش جنسیت در بازی‌ها هم موردمطالعه قرار گرفته است.

مغز انسان قابل‌انعطاف و آموزش‌پذیر است. با فراهم آوردن آموزش‌های فضایی لازم و ارائه اسباب‌های مرتبط قبل از شروع تحصیل، می‌توان به کودکان فرصت داد تا مهارت‌های لازم را در زمینه‌های مختلف مانند علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی به دست آورند. البته لازم نیست بازی‌های ویدئویی یا لگوها خاص باشند؛ مهم‌ترین عامل مؤثر، بازی با آن‌هاست که می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 753480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
    0 1
    دانشمندان اسباب‌بازی هاشون باد کرده رو دستوشون