سرپرست اداره طب ایرانی استان چهارمحال و بختیاری ، از راه اندازی نخستین سلامتکده طب ایرانی با نام "اکسیر " در این استان خبر داد.

یه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از وب دا ، دکتر سیده لیلا دهقانیان افزود: سلامتکده طب ایراني با حضور مسئولين استاني و جمعي از مسئولين، معاونين و روسا مراکز بهداشتي و درماني تابعه دانشگاه علوم پزشکي استان در طبقه سوم کلينيك تخصصي دندانپزشكي صدف جنب پاركينگ يزدان حد فاصل سه راه سينما و چهارراه فصيحي راه اندازي شد.

وی تصریح کرد: طب ایرانی، طب هزاران ساله ای بوده است که متاسفانه بيشتر از يکصد سال است که در کشور كنار گذاشته شده است در حالي كه ساير كشورها طب سنتي را در كنار طب نوين حفظ كرده اند.

به گفته وی، طب ایرانی چندین سال است که به همت تعدادی از پزشکان متخصص احيا شده و زير نظر وزارت بهداشت مشغول به فعاليت شده اند.

وی با بیان اینکه گرایش مردم به طب ایراني و فعاليت برخي عطاري ها براي تجويز غير علمي دارو ها و فعاليت غير قانوني نه تنها پاسخگو نياز مردم نبوده بلکه مي تواند سلامت آنان را به طور جدي تهديد کند، با رايزني هاي صورت گرفته مجوز راه اندازي سلامتکده طب ايراني در استان از سوي وزارت متبوع صادر و هم اکنون مردم استان مي توانند از روز شنبه تا چهارشنبه با مراجعه به اين مركز از خدمات طب ايراني بهره مند شوند.

به گفته وی، این سلامتکده از روز شنبه لغایت چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ با حضور پزشک متخصص طب ایراني پاسخگوي مراجعين است.

دکتر دهقانیان،‌ نحوه نوبت دهی را روزانه و بصورت حضوری اعلام کرد و افزود: بمنظور رفاه حال مراجعین و اطمینان از کيفيت داروهاي تجويز شده، ‌با راه اندازي داروخانه جنب سلامتکده تمامي داروهاي گياهي مورد نياز در بهترين کيفيت و بصورت مفرده و مركبي در اين داروخانه تامين شده است.

سرپرست اداره طب ایرانی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اينکه هم استانيان تقريباً براي رفع تمامي مشکلات و بيماري ها مي توانند به سلامتکده مراجعه نمايند افزود: حتي براي پيشگيري و داشتن رژيم غذايي مناسب نيز مي توان به اين سلامتکده مراجعه کرد.

دکتر دهقانیان ماساژ درمانی، فصد ،‌حجامت و زالو درمانی را از جمله خدمات این سلامتکده برشمرد و افزود: از این پس هم استانيان عزيز مي توانند به جاي مراجعه به مراکز غير مجاز با مراجعه به متخصص طب ايراني خدمت دريافت نمايند.

سرپرست اداره طب ایرانی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اينکه هم اکنون اين طب بصورت مکمل و در کنار طب نوين به کارگيري مي شود افزود: متخصصين طب ايراني پس از اخذ مدرك پزشك عمومي و بعضاً با سابقه هاي طولاني طبابت در طب نوين با گذارندن دوره هاي تخصصي به مدت حدود ۵ سال تخصص لازم براي خدمت در طب ايراني را كسب نمود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 774469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =