۰ نفر
۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

ایسنا نوشت: یک موشک ساخته شده توسط یک شرکت خصوصی ژاپنی به نام MOMO-2 پس از اینکه موفق به پرتاب نشد، پس از کمی ارتفاع گرفتن سقوط کرد و در آتش سوخت.

به گفته رسانه‌های ژاپنی، این پرتاب در روز شنبه و در جزیره تایکی واقع در شمال ژاپن انجام شد و پس از کمی ارتفاع گرفتن از سطح زمین، سقوط کرد و در اثر برخورد با زمین آتش گرفت.

موشک MOMO-2 که توسط شرکت خصوصی Interstellar Technologies توسعه یافته بود، از شهر تایکی پرتاب شد و قرار بود به ارتفاع 100 کیلومتری رفته و در فضا قرار بگیرد.

فیلم‌های تلویزیونی نشان می‌دهد که این موشک لاغر با قد 10 متری، تنها کمی از سکوی پرتاب خود فاصله می‌گیرد و سپس سقوط می‌کند و در اثر برخورد با زمین آتش می‌گیرد.

این حادثه هیچ صدمه انسانی در بر نداشت.

"تاکاهیرو ایناگاوا"، رئیس شرکت سازنده می‌گوید که معتقد است موشک از ناحیه موتور اصلی خود دچار مشکل شده است.

وی به خاطر عدم موفقیت عذرخواهی کرد و گفت که تیم وی، بقایای موشک را برای تجزیه و تحلیل و شناسایی مشکل و بهبود موشک جمع‌آوری می‌کنند.

پرتاب ناموفق دیروز، دومین پرتاب ناموفق موشک بود که پرتاب قبلی در ماه ژوئیه گذشته انجام شد.

این پروژه در سال 2005 توسط "تاکافومی هوری" کارآفرین پیشرو و بنیانگذار ارائه دهنده خدمات اینترنت آغاز شد و با همراهی روزنامه‌نگاران علمی و دیگر طرفداران فضا تلاش کرد یک موشک کوچک، سبک وزن و کم هزینه برای ارسال ماهواره‌های اطلاعاتی به فضا توسعه دهد.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 787121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =