۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۱

ایرنا نوشت: تارنمای آکسیوس خبردادکه رئیس جمهوری آمریکا در نظر دارد تامجوزهای دسترسی برخی مقامات امنیتی پیشین به اطلاعات محرمانه را محدود کند.

سخنگوی کاخ سفید دیشب با نام بردن از جان برنان (رئیس پیشین سیا)، جیمز کلپر(مدیر پیشین اطلاعات ملی)، جیمز کومی (رئیس پیشین اف بی آی)، مایکل هایدن (مشاور پیشین امنیت ملی)، سوزان رایس (مشاور پیشین امنیت ملی) و اندرو مک کیب (معاون پیشین ریاست اف بی آی) به خبرنگاران گفت که این افراد با بهره برداری سیاسی و در برخی موارد درآمدزایی از مجوزهای امنیتی خود به رئیس جمهوری آمریکا اتهام های بی اساسی وارد کرده اند.
به گفته سندرز، این افراد با سوء استفاده از دسترسی خود به اطلاعات محرمانه اتهام های بی اساسی را در مورد ارتباط دونالد ترامپ با روسیه یا نفوذ آن کشور در امور داخلی آمریکا وارد کردند. وی افزود که ترامپ اعتقاد دارد که دسترسی افراد مذکور به اطلاعات محرمانه به اتهام های بی اساس و مدرک آنان مشروعیت کاذب می بخشد.

به گزارش ایرنا، برخی از مقام های امنیتی دولت باراک اوباما به همراه معدودی از اخراجی های دولت ترامپ مدعی ارتباط نزدیکان و حتی شخص رئیس جمهوری آمریکا با دولت روسیه پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 هستند.

دادگستری آمریکا رابرت مولر را به سمت دادستان ویژه پرونده دخالت روسیه در امور داخلی آمریکا منصوب کرده و به تازگی نیز یک دادگاه فدرال 12 مامور اطلاعاتی روسیه را به هک کردن شبکه رایانه ای دمکرات ها در سال 2016 متهم کرده است. پیشتر نیز 13 مقام و سه شرکت روسی به اتهام توطئه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقصر شناخته شدند.
روسیه بارها اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 791992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =