عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر ترامپ اعلام کرد می‌خواهد به تهران بیاید و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، قرآن می‌گوید «او را بپذیریم و حتی امنیتش را هم تأمین کنیم چون آنها ما را نمی‌شناسند و نادان هستند».

آیت‌الله سیدهاشم بطحایی درباره پیشنهاد ترامپ برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران به خبرآنلاین گفت: ملت ایران در 40 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مشکلات زیادی را پشت سر گذراند اما آمریکایی ها چشم ندارند آرامش این ملت را ببینند بنابراین سناریوی جدیدی طراحی کردند تا در داخل ایران زمینه های شورش و درگیری به وجود بیاورند و ملت را مقابل دولت قرار دهند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و تلاش آمریکا برای تشدید این وضعیت، افزود: مقامات دولت واشنگتن رفتار دوگانه دارند، در پشت پرده علیه ملت ایران کار می کنند اما در جلوی رسانه ها ژست دموکراسی می گیرند و مدعی می شوند در امور داخلی ایران هیچ دخالتی ندارند و در درگیری مردم و دولت ایران بی تقصیر و اهل مذاکره و گفتگو هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکایی ها می خواهند با طرح پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط توپ را به زمین ایران بیاندازند، اظهار کرد: در حرف های ترامپ و وزیر امورخارجه اش یک آشفتگی مشاهده می شود. تعجب می کنم گویا در آمریکا مغز متفکر وجود ندارد، اگر نظام سیاسی این کشور سالم و پابرجا بود باید رئیس جمهور و وزیر امورخارجه اش هماهنگ با هم موضع گیری می کردند، نه آنکه ترامپ بگوید مذاکره بدون پیش شرط و پمپئو شرط گذاری کند.

وی با بیان اینکه ترامپ نشان داده اهل منطق و وفای به عهد و پیمان نیست، با اشاره به تناقض های رفتاری ترامپ در قبال کره شمالی ادامه داد: با وجودی که هیچ اعتمادی به آمریکا نیست اما برای آنکه مردم بدانند، جز رژیم غاصب و ظالم صهیونیستی مسئولان نظام جمهوری اسلامی هیچ گاه درب مذاکره را نمی بندند، باید طبق فرموده قرآن عمل کرد.

بطحایی با بیان اینکه ما پیرو قرآن هستیم، گفت: آمریکایی ها از فرعون بدتر نیستند. خدای متعال به حضرت موسی فرمود « اذْهَبا إِلَى فِرْعَوْنَ فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَّيِّنًا لَّعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَىٰ به سمت فرعون برو با او کمال آرامی و نرمی سخن بگو، باشد که متذکر شود یا {از خدا} بترسد».

وی افزود: در آیه ششم سوره توبه نیز آمده است «وَإِنْ أَحَدٌ مِنَ الْمُشْرِكِينَ اسْتَجَارَكَ فَأَجِرْهُ حَتَّى يَسْمَعَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ أَبْلِغْهُ مَأْمَنَهُ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْلَمُونَ ﴿۶﴾ و اگر يكى از مشركان از تو پناه خواست پناهش ده تا كلام خدا را بشنود سپس او را به مكان امنش برسان چرا كه آنان قومى نادانند» یعنی حتی اگر ترامپ اعلام کرد می خواهد به تهران بیاید و با مسئولان جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، قرآن می گوید «او را بپذیریم و حتی امنیتش را هم تأمین کنیم چون آنها ما را نمی شناسند و نادان هستند».

عضو مجلس خبرگان یادآور شد: آمریکایی ها دروغ می گویند و به حرفی که می زنند پایبند نمی مانند اما برخی امروز در داخل کشور می گویند «رئیس جمهور آمریکا کوتاه آمده و برای مذاکره بدون پیش شرط با ایران اظهار تمایل کرده است، چرا ما مذاکره را نمی پذیریم» برای آنکه این بخش از جامعه نیز به ماهیت دروغین نیت آمریکایی ها پی ببرند و توپ هم در زمین آمریکایی ها بیفتد، معتقدم می توان به رهنمودهای قرآن توجه کرد.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 794245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 39
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    بروي چشم فرمايش ديگري نبود
    • بی نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      الان آقای مطهری نمیخوان به ایشون نامه بزنند که در سیاست دخالت نکنه؟؟چون ایشون که دیپلمات نیستند ..در دولت هم که نیستند..پس چرا در مورد آمدن یا نیامدن ترامپ یا مذاکره با آمریکا دارند صحبت میکنند؟؟صحبت در مورد مذاکره باید تابع تصمیمات مقامات شورای امنیت ملی باشه.به قول آقای مطهری
    • جنعی از معلمان DE ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      ترامپ کدوم خری؟ امثال ترامپ عروسک خیمه شب بازی هستند دور تیست نابودی اسراییل و آمریکا سال 1400 در بیت المقدس نماز عید فطر برگزار خواهیم کرد.
    • بی نام GB ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      25 0
      جنعی از معلمان ممکنه اغلام بفرمایین کدوم شهرو کدوم سمت درس میدین؟ مشائاله معلم با سواد و فرهنگی هستین . کاری نداشتم . فقط ترسیدم نکنه دوروبر محله ما باشین و بچه هام بیفتن کلاس شما .
  • شمس تبریزی A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    جناب بطحایی، مذاکره با ترامپ در این وضعیت یعنی اینکه شما به خروج او از برجام مشروعیت داده اید و پذیرفتید دوباره در این رابطه مذاکره کنید. اگر میتوانید در مذاکره جدید، زمان غروب برجام را کاهش دهید و میزان غنی سازی را بالاتر ببرید و تحریمهای بانکی را در مقابل بردارید بسم الله اما اگر قرار است تعهدات ایران در برجام را مادام العمر کنید و محدودیت های جدید در رابطه با صنایع موشکی و حضور منطقه ای ایران را بپذیرید، عرض میکنم مذاکره بی فایده است. با عرض معذرت از آیه اذهب الی فرعون هم در این رابطه کاری ساخته نیست. چون اولا موسی با فرعون مذاکره نکرد و صرفا با او اتمام حجت کرد. ثانیا این توان را هم داشت که فرعون را در دریا غرق کنه. شما نه قرار است اتمام حجت کنید و نه توان غرق کردن آمریکا را دارید.
    • شهاب خسته A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      اقا به خدا دوران موشک و بمب اتم گذشته. این تکنولوژی هسته ای ما مربوط به دهه ۶۰ میلادی است. این ها هم مال اونا. ما باید دنبال دانش و دانشگاه و علم کاربردی باشیم.
    • بی نام IR ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      خدمت شهاب خسته عرض کنم که اگه دوران موشک گذشته پس چرا آمریکافرانسهانگلیسآلمان دارند میلیاردها دلار سلاح وجنگنده وموشک وبمب به عربستاناماراتبحرینقطر که بیخ گوش ایران هستند میفروشند؟؟که نتیجه اش رو داریم در یمن میبینیم؟؟ چرا تا حرف موشک میشه خودتون رو میزنید به اون راه؟چرا دوران هشت ساله جنگ با عراق رو مرور نمیکینید؟؟چرا حکومت معمر قذافی رو نمبینیدکه همه چیزشو داد آخرش هم خودشواز صفحه روزگار برداشتند؟ چرا آمریکا وسه کشور اروپایی به دنبال برنامه موشکی ایران هستند؟؟ایران که برجام رو امضا کرده والانم که حتی باطل شده بازهم داره تحت بازرسی قرار میگیره..دیگه این خواسته موشکی برای چیه که اینقدر آنها روش مانور میدن؟ مشکل اقتصاد کشور ما بخاطر بی تدبیری وفساد و رانت هست که این روز افتاده.
    • بی نام GB ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      6 6
      شمس تبریزی جان، حاج اقانظر خودشان را میفرمایند و به اینهم مختارند. اما در بعدی دیگر ما چرا بایداز مذاکره و نه توافق وحشت داشته باشیم؟ مگه معضل سوریه نهایتا راه حلی بجزمذاکره داشت؟ مگرجنگ داخلی یمن نهایتا بدون مذاکره حل میشود؟ مگر جنگ ایران وعراق بدون مذاکره و میانجیگریهای جهانی قابل حل بود؟ مگر ما برجام را همسنگ عهد نامه گلستان نمیدانیم؟ مگر خود برجام ازنظر مادستاورد ومشروعیتی داشت که مذاکره دوباره، به خروج امریکا ازبرجام مشروعیت بدهد؟ خدا زد تو سرترامپ که اونو پاره کنه حالا با تجربه بیشترو دست پرتر و تیم ضدامریکایی تر بریم هرچی دلمون میخواد باهاشون توافق کنیم . اگه شد فبها . اگه نشد چیزی فرق نکرده تحریم جای خود، جنگ جای خود، مقاومت جای خود، برو بینم چن مرده حلاجی .
  • نسیم A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    329 9
    اونکه هیچوقت نمیاد تهران..نهیتا در یک کشور ثالث ملاقات انجام میشخ.. مثل روسیه
  • بی نام A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    پیشنهاد استقبال نظر خوبیه.ایرانیان همیشه به مهمان دوست بودن شهره بودن
  • داوود IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    حاج آقا، سرویس مخفی ایالات متحدۀ آمریکا خودش امنیت رییس جمهور آمریکا رو تأمین می کنه. نیازی نیست ما کار چندانی بکنیم. بگذریم که اصلاً قرار نیست ترامپ به تهران بیاد.
  • مدارا پسند IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    148 4
    بحران ابتدا‌به‌ساکن منشأ درونی دارد .ما اکنون با واقعیتی پر از دغدغه و نگرانی جدی روبه‌رو هستیم؛ تغییرات اقلیمی و کاهش منابع زیست‌محیطی، اقتصاد رانتی، ناکارایی سیاست‌گذاری‌ها و چالش‌های اجتماعی و سیاسی و علاوه بر آن تنش در منطقه‌ و بین‌المللی . خروج سرمایه‌های اقتصادی مردم از کشور نماد آشکاری از بی‌اعتمادی به وضع موجود است. ...
  • بی نام A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    188 6
    نه ترامپ می خواد به تهران بیاد و نه ما حضرت موسی هستیم. مسائل بسیار پیچیده تر از این حرف هاست. البته ممنون که جان کلام را گفتید و حتما در برنامه ریزی های سیاسی استفاده می کنیم. ...
  • بی نام ES ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    348 8
    همون طور که امنیت سفارت خونه ها رو تامین کردیم ؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    قران خطاب به ترامپ گفته ؟ یا جنابعالی تفسیر میکنی
    • علیرضا 2 IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      جناب این آیه مربوط به جامعه صدراسلام وکفارقریش است ، ولی باتشخیص مجتهد وباتطبیق شرایط می تواند درمورد کفارفعلی هم مصداق داشته باشد...بنابراین نباید توقع داشته باشیم قرآن از ترامپ نام برده باشد وآیه خطاب به او نازل شده باشد
    • بی نام IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
      78 5
      علیرضا جان همین تفسیرها کاردست همه داده
    • بی نام GB ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      3 2
      وقتی خودمان اینهمه کم جنبه ایم که به همه کنایه میزنیم چطور از جناح مقابل انتظار ملاحظه و احترام داریم ؟
  • محمد A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    213 5
    چه با مذاکره یا بدون مذاکره یاد بگیریم به ملتها و مقدسات آنها توهین نکنیم .کنترل زبان بخش مهمی از کار است.فحش دادن نشانه ضعف است .
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    آیات مبارک قرآن چه ربطی به ترامپ داره؟
  • بی نام US ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    چی شده ؟؟ ترامپ ی حرفی زده همه دستپاچه شدن . ...
  • بی نام IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    16 57
    احسنت
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    38 32
    ما 80 نفر دیگر مثل آقای بطحایی در مجلس خبرگان داشتیم. کشور گلستان بود
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    44 3
    حقیقت تلخ است اما باید گفت
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    73 22
    حاج آقا شجاعت شما مثال زدنی است
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    65 39
    آخوند با سواد که می گن اینها
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    جناب ترامپ مسیحی است و مشرک محسوب نمیشه امریکایی ها مذهبی هستن ...
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    93 21
    جناب بطحایی...نظر شما در امور دینی قبول ولی لطفا در حوزه سیایت خارجی دخالت نفرمایید.
    • بی نام GB ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      1 1
      لطفا مراعات فرمایید . بنده هم جناح شما هستم اما هم نظر شما نیستم . هر ایرانی طبق قانون اساسی حق داره نظرش رو ازادانه اعلام کنه . حرف شما نقض ازادی فردی ایشان است و قتی شما اینطور اعلام نظر میکنید یعنی بی اشکال بودن نقض ازادی بیان خودتان را هم تایید میکنید . با دیگران همانطور سخن بگویید که دوست دارید انها با شما بگویند . بالاخره باید زمینه سازی و تحمل شود تا موضوع حرمت به دیگران درک شود و جابیفتد .
  • یک روحانی اصلاح طلب A1 ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    20 52
    ما دو راه بیشتر نداریم: یا باید خواسته های ترامپ را بپذیریم یا این که در مقابل زورگویی نامشروع دولت امریکا بایستیم. اگر قرار به ایستادگی باشد، نظام باید آشتی ملی ایجاد کند و به حبس و حصر و ممنوع التصویری پایان دهد. سپس جنبش شفافیت و برخورد با مفسدان راه بیندازد تا منابع کشور صرف توسعه و پیشرفت شود نه خوش گذرانی غارت گران. در این صورت احتمال پیروزی و موفقیت مان بالا می رود.
  • مجید A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    10 92
    حضرت موسی با نرمی با فرعون صحبت کرد ولی او نه تنها هدایت نشد بلکه بیشتر طغیان کرد بنابرین موسی علیه السلام بسوی نیل خروج کرد و سپس انان رادر تنگه ی نیل غرقه نمود.. ماهم با نرمی با امریکا سخن گفتیم هدایت نشدند پس بسوی تنگه ها حرکت کنید
  • بی نام IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    47 3
    یعنی قرار بود امنیتشو برقرار نکنیم؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    92 3
    عجیب است با مشرکین که هیچ ما با ملحدین چینی و کره شمالی و کوبایی و ونزوئلایی و ......یار غاریم و مشکلی نیست نوبت امریکا که می رسه دنبال ایات و روایات مربوط به کفار می گردید که شاید بشه مذاکره کرد؟
  • آرش A1 ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    76 5
    با اين وضعيتي كه امروز در تنگه هرمز شاهد هستيم فكر نكنم كار به مذاكره بكشه .فكر كنم شش ماه دوره ضرورت خدمتمون كه تو كارت پايان خدمت قيد شده از چند وقت ديگه شروع بشه
  • احمد A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    19 38
    احسنت بلاخره یک روحانی شجاع پیدا شد اگه همه روحانیون این فکرا داشتند مردم انها را روی سرشان میزاشتند
  • بی نام DE ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    13 78
    ایا حاضر هستید در بازی شطرنج در شرایطی که مساوی هستید و یا دست برتر را دارید با کسی که از روی قلدری و زورگویی بزند مهره ها را لت و پار کند دوباره بازی را از نوع شروع کنید ؟ ایا حاضر هستیددر شرایط تشنگی مفرط اب خنک تگری اما الوده به زهر بنوشید ؟... الوده به زهر نیست بذار یه جرعه خودش هم بنوشد ویا اینکه چند اقدام عملی اعتماد ساز انجام دهد. ایا حاضر است ؟
    • بی جناح GB ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
      7 4
      بعضی ها برجام را به عهدنامه گلستان تشبیه کردند بعضی انرا باخت سنگین ایران گفتند ، برجام بی جام ، برجام بیفرجام ، مایه ننگ ، مایه شرم اطلاق بعضی بود و مذاکره کنندگان را خائن و وطن فروش و نا اگاه و بی سیاست و..... لقب دادند . حالا اگر کاغذ بی ارزشی پاره شده اتفاقی افتاده ؟ اگر ارزشمند بود چرا چنان کردید . اگر نبود که مایه بسی خوشحالیست ، چرا وانفسا ؟؟؟ ممکنه موضع شما رو بدونیم ؟ یا از هواشناسی سئوال کنیم ؟
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    10 78
    بازم مذاکره؟ بس نیست؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
    10 92
    خداییش حال مردم دیگه از مذاکره به هم می خوره. فارغ از هر حزبی که باشی تازه می فهمی واقعا مذاکره اشتباه بود.