مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی با تربچه هیولای ژاپنی

کشف راه‌های مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی چالشی مداوم برای علوم پزشکی شده است. اما مطالعه‌ای جدید این پرسش را جواب داده است که آیا ممکن است تربچه هیولای ژاپنی کمک‌کننده باشد؟

به گزارش خبرآنلاین، نام اصلی تربچه ژاپنی Sakurajima daikon است که در جزیره‌ای با همین نام رشد یافت و به‌عنوان یک محصول هیولا مانند، وزن آن تا 50 کیلوگرم هم می‌رسد.{لینک}

مطالعات قبلی نشان می‌دهد استفاده مداوم از تربچه منجر به کاهش فشارخون و لخته شدن خون شده و درنتیجه مانع بروزسکته قلبی و مغزی می‌شود.

بر اساس آمار از هر 4 مرگ یکی به خاطر سکته قلبی یا مغزی است و کشف یک ماده شیمیایی طبیعی می‌تواند این خطر را کاهش داده و یک پیروزی بزرگ برای انسان و علم پزشکی محسوب شود.

اخیراً محققان دانشگاه کاگوشیمای ژاپن روی خواص مثبت تربچه هیولا کار کرده تا ببینند آیا این محصول قادر به حل مشکلات قلبی عروقی است یا نه؟

«کاتسوکو کاجیا» رهبر این تحقیق معتقد است تربچه ژاپنی در تولید اکسید نیتریک که تنظیم‌کننده عملکرد رگ‌های خونی است، نقش مؤثری دارد.

سلول‌های خونی vascular endothelial cells دست به تولید اکسید نیتریک می‌زنند. وقتی این گاز در جریان خون آزاد می‌شود، باعث رفع عروق خونی شده و فشارخون را کاهش می‌دهد.

اکسید نیتریک منجر به کاهش خطر قلبی عروقی می‌شود، چراکه گلبول‌های قرمز و قرمز به دیواره‌های رگ‌های خونی چسبیده و منجر به لخته شدن خون می‌شوند، اما با انتشار اکسید نیتریک این اتفاق نمی‌افتد.

درنتیجه اکسید نیتریک اثری محافظتی برای عروق دارد و مانع از لخته شدن خون شده و خطر سکته قلب و مغزی را کاهش می‌دهد.

نتایج این تحقیق در مجله Journal of Agricultural and Food Chemistry منتشرشده است.

مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی با تربچه هیولای ژاپنی

مبارزه با بیماری‌های قلبی عروقی با تربچه هیولای ژاپنی

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 796230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =