در شرق افریقا اقیانوس هند واقع شده، اما هیچ کشور افریقایی بخود این اجازه را نداده تا نام آن را به جهت اینکه آفریقایی ها در ساحل آن زندگی می کنند به اقیانوس آفریقا تغییر دهد.

در جنوب آمریکا خلیجی واقع است به نام خلیج مکزیک. آمریکا که قدرتمندترین کشور جهان است هرگز اقدامی در جهت تغییر نام آن به "خلیج ایالات متحده آمریکا" انجام نداده است. در ساحل شمالی آفریقا در جوار کشورهای عرب شمال آفریقا دریای مدیترانه واقع است. هیچگاه هیچ کشور عربی شمال آفریقا به این صراحت نیافتاده است تا نام این دریا را تغییر دهد. پس چرا کشورهای عرب خلیج فارس می خواهند نام آن را به خلیج عربی تغییر دهند. آیا آنها با حکومت جمهوری اسلامی ایران خصومت دارند، یا با ملت ایران و نام جغرافیایی؟ هرچه باشد نتیجه آن می شود که هراز گاهی نام خلیج فارس به چالش کشیده می شود. اگر آنها بتوانند به این جریان شوم دامن زده و موفقیتهایی بدست آورند، آنگاه نوبت مراحل بعد خواهد بود.

اهمیت دادن به نمادهای ملی لازمه وحدت ملی است. حذف نام شاهان از تاریخ، بی اهمیت خواندن جغرافیا، از بین بردن نمادهای ملی و کم ارزش کردن آنها، نامیدن نام معابر به نام طبقه ای خاص، به سرقت رفتن تندیسهای چهره های ملی، اشاعه نامهای عربی و اقداماتی از این قبیل موجب سرخوردگی نسل جوان از هویت ملی می شود.

 زدودن نام شهرهای کشور از پلاک اتومبیلها و تبدیل آن به کد، آرام آرام نام شهرهای کشور را از اذهان عمومی پاک می کند. در این فضا دشمنان کشور نیز فعال می شوند. باید در داخل کشور بین نیروهای ملی آشتی ایجاد کرد تا عربها بخودشان جرات ندهند که نمادهای ملی ما را تحقیر کنند و به شهروندان ایران اهانت کنند. برای رویارویی با اقداماتی همچون سایت خبری فوق باید جوانان و روشنفکران در حرکتی خودجوش (همچون رویارویی با اقدامات نشنال جئوگرافیک در اشاعه نام مجعول خلیج عربی، که با برخورد شدید مردم ایران بطور خودجوش و به عنوان هویت ملی) برپا خیزند و از کیان فرهنگ و تمدن ایرانی نگهداری کنند."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 79624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =