باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: طبق گزارش جدید محققان، سیگارهای الکترونیکی موجب تولید مواد شیمیایی می شوند که به سلامت بدن آسیب می‌رساند.

محققان دانشگاه مینه سوتا آمریکا با بررسی بزاق دهان گروه کوچکی از افرادی که سیگار الکترونیکی استفاده می کردند دریافتند میزان سه ترکیب صدمه زننده به DNA آنها بیشتر است. این مواد شیمیایی شامل فرمالدئید، آکرولئین و متیل گلیکسال هستند.

محققان مشاهده کردند چهار تن از ۵ استعمال کننده سیگار الکترونیکی در مقایسه با دو نفر دیگری که سیگار نمی کشیدند به خاطر قرارگیری دهان شان در معرض آکرولئین، آسیب به DNAشان بیشتر بود.

«سیلویا بالبو»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «نگران کننده ترین موضوع مربوط به ماده شیمیایی آکرولئین بود که با گرم شدن گلیسرول تولید می شود. گلیسیرین گیاهی و پروپیلن گلیکول دو ماده از چهار ماده اصلی موجود در مایع الکترونیکی هستند.

وی در ادامه می افزاید: «افرادی که چنین سیگارهای دود می کنند در مقایسه با افراد غیرسیگاری، با میزان صدمه بیشتری به DNA به دلیل آکرولئین روبرو هستند.»حال محققان قصد دارند این مطالعه مقدماتی را در گروه وسیع تری از افراد استعمال کننده سیگار الکترونیکی انجام دهند.

42237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 798954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =