۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

داشتن کشوری مجهز به موشک برای دفاع از کیان مرز و بوم برکسی پوشیده نیست و هر فردی که از ابتدایی‌ترین سلامت عقلی برخوردار باشد می‌داند که از جمله ادوات جنگی و دفاعی برای هر کشوری موشک است تا بتواند از اقتدار خود و کیان سرزمین‌اش دفاع شود و اجازه هرگونه تعرض و اندیشه تعرض هم به دشمنان کوچک و بزرگ ندهد.

اما برخوداری از ادوات جنگی و داشتن سرزمینی عاری از دشمن و امنیت کافی برای زندگی به پیش‌نیازهایی هم احتیاج است که در صورت غفلت و بی‌توجهی به هریک، خود می‌تواند ضدموشک باشد و امنیت را از داخل مختل کند و دشمن را برای حمله و جنگ تحریک کند و آن نیازمندی‌های اساسی و روزمره اقتصادی مردم است که این روزها کسی یارای تکذیب آن را ندارد . پوشک بر وزن موشک از نوع احتیاجاتی است که امروزه مسئله جدی خانواده‌های دارای کودک شده است. زیرا پوشک برخلاف سایر کالاهای گران شده، در بازار وجود ندارد و توسط انبارداران بی‌عاطفه احتکار شده است!

نبود پوشک می‌تواند هر موشکی را از کار بیندازد و ناکارآمد کند
از دولتی که نتواند پوشک نوزادان کشور را مدیریت کند انتظار کنترل قیمت خودرو و ارز خارجی و مسکن بی‌مورد است و امروزه سخن در مورد کمبود و گرانی آن نقل محافل فرزندداران شده است و از سویی موجب خنده و از سوی دیگر باعث تعجب از بی‌عاطفه بودن بخشی از مراکز و مغازه‌داران که عواطف خود را قربانی هوس‌رانی‌ها کرده‌اند وسلامت کودکان معصوم را به خطر انداخته و پدر و مادرها را دل نگران کرده‌اند.

به عنوان یک شهروند و ایرانی خجالت می‌کشم که رسانه‌های کشورم خبر از کشف انبارهای متعدد احتکار پوشک می‌دهند. کجا رفت شور و هم‌دلی و نوع دوستی روزهای اول انقلاب و دوران جنگ ایران و عراق! کجا رفت فرهنگ مهرورزی مردمان ایران زمین که زبان‌زد خاص و عام بوده است. آیا ما که به خود و کودکانمان رحم نمی‌کنیم و با احتکار پوشک، بدن زیبا و نرم کودکان‌مان را به خطر می‌اندازیم انتظار داریم دشمنان خارجی ما را غارت نکنند!

آری، مردم موشک را با پوشک می‌خواهند و انتظار دارند با سلامت گل‌های لطیف خداوندی بازی نشود والا هزاران موشک هم نمی‌تواند پاسدار مرزها و شهرها باشد.

دکتر مرتضی بهشتی، حقووقدان و پژوهشگر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 801873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =