استقلال درگیر بازی بی سرانجام کاپ قهرمانی سوپرجام شده و در دل همین دعوای زرگری خبر می رسد این تیم 800 هزار دلار باید غرامت بدهد!

فرهاد عشوندی: می خواهند برای سوپرجام به دادگاه حکمیت شکایت کنند و در پرونده های مربوط به یازالده و پروپئیچ می گویند دست شان خیلی به جایی بند نیست! مجموع خسارتی که استقلال بابت این دو بازیکن در صورت نهایی شدن باید بپردازد برابر است با کل پولی که باید از جام جهانی بگیرند! این یعنی فاجعه. یعنی کابوس. یعنی ویرانی.
بیایید مروری کنیم که این پرونده ها چطور ایجاد شده است؟ خیلی ساده. استقلال سه فصل قبل رفت پرو را با لقب بمب افکن بالکان جذب کرد. مدیر برنامه های این بازیکن ، پسر مرحوم غلامحسین مظلومی بود و کسی که این بازیکن را برای استقلال خواست ، پرویز مظلومی. برای این بازیکن قرارداد دو ساله بستند. دو ساله! بازیکنی که در همان فصل اول کیفیتش مشخص شد و در لیست مازاد قرار گرفت.
در آن زمان و در پایان سال اول پندار توفیقی که قبل از آن هم عضو تیم مدیریتی و هیات مدیره و دبیر جلسات هیات مدیره بود ، حضور داشت. او در فصل دوم اصلا مسئول نقل و انتقالات باشگاه هم بود که پرو را کنار گذاشتند به رغم اینکه می دانستند قراردادش دو ساله بوده است. تقریبا شبیه به کاری که با مگویان کردند.
از همان موقع مدام اصرار داشتند در این پرونده مشکلی برای استقلال ایجاد نمی شود و دفاع درستی هم نکردند که حاصلش شده است این جریمه امروز.
پرونده دیگر مربوط به یازالده است. بازیکنی تستی که در تست پزشکی باشگاه رد شده اما به دلیل ارسال پیش قرارداد برایش توانسته غرامتی 500 هزار دلاری علیه استقلال از فیفا طلب کند و حکم بدوی احتمالا بگیرد.
این پرونده هم دوباره در دوره پندار توفیقی رخ داده است . سید رضا افتخاری هم مدیر تیم بوده است. بازیکنی که حتی یک روز برای این تیم بازی نکرده حالا قرار است غرامت 500 هزار دلاری بگیرد.
وزارت ورزش در دوره گودرزی علیه افشارزاده ، فتح الله زاده و رویانیان تشکیل پرونده قضایی داد به جرم هدر دادن بیت المال. حالا این فاجعه بزرگ رخ داده است. چرا آنها تا همین امروز هم مکث کرده اند؟ چرا علیه همه آنهایی که در این تراژدی نقش داشتند اعلام جرم نکردند؟
چرا پرویز مظلومی که خودش به دلیل انتخاب غلط پروپئیچ در این تراژدی نقشی فرعی داشته حالا باید در کمیته تسویه حساب باشگاه حضور داشته باشد.
چرا وزارت ورزش و مجمع استقلال علیه بی کفایتی این مدیران از افتخاری ، توفیقی ، افشارزاده یا هر کس دیگری که اقلا در این دو پرونده نقش داشته اعلام جرم نمی کند تا به ازای تمام مبلغی که تیم ضرر مالی کرده ، از حساب های شان کسر شود و به حساب باشگاه برگردد؟ مگر نه اینکه ریال به ریال این پول ها دسترنج هوادارانی است که با عشق به سامانه هواداری پیامک زده اند؟
این که دیگر پول نفت نیست که بگوییم از زیر زمین آمده سر سفره های مان و بو می دهد.
اگر یکبار با کمک قوه محترم قضاییه و درایت مجمع ، چنین پرونده ای تشکیل و غرامت از خود مدیران گرفته شود ، باب می شود در تمام ارکان مدیریت کشور تا با بیت المال این طور از سر شکم سیری برخورد نکنند و پای لرز سوء مدیریت های شان بنشینند.


256 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 803495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =