ایرنا نوشت: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به تصویب قوانین مختلف و بازنشستگی‌های پیش از موعد، دوران بازنشستگی برای بخش قابل توجهی از بازنشستگان تحت پوشش این سازمان هم‌زمان با سالمندی نیست و تعداد زیادی از بازنشستگان تأمین اجتماعی بین ۴۰ تا ۵۰ ساله هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، سیدتقی نوربخش روز دوشنبه در جلسه شورای ملی سالمندان اظهار داشت: بر اساس قوانین جاری پرداخت مستمری ماهانه، تأمین درمان و سایر خدمات از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان ارائه و تمام ابعاد زندگی و معیشت آنها تمشیت می شود.

وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به جامعه بازنشستگان و سالمندان تحت پوشش دارای برنامه راهبردی مشخصی است و آرامش خاطر و حفظ کرامت آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

بازنشسته

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه به تشریح اهداف راهبردی این سازمان درخصوص خدمت‌رسانی به سالمندان پرداخت و گفت: ارتقاء سطح فرهنگی جامعه در خصوص پدیده سالمندی، بهره‌مندی از ظرفیت سازمان های مردم نهاد و شرکای اجتماعی در راستای احیا و ارتقاء منزلت سالمندان و توانمندسازی و حفظ و ارتقاء سلامت جسمی و روحی سالمندان از جمله اهداف راهبردی ما است.

نوربخش ادامه داد: ارتقاء سرمایه اجتماعی و حمایت اجتماعی از سالمندان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارائه خدمات به سالمندان و ارتقاء امنیت مالی سالمندان از دیگر اهداف راهبردی است که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می شود.

سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون بیمه شده دارد که حدود ۳ میلیون نفر از آنها بازنشسته هستند.

45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 808896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =