معاون وزیر بهداشت:تولد نوزادان تالاسمی در سیستان و بلوچستان نگران کننده است

ایسنا نوشت:معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح سرای سمن سلامت در ایرانشهر گفت: 50 درصد نوزادان مبتلا به بیماری تالاسمی کشور در جنوب سیستان و بلوچستان متولد می شوند که نگران‌کننده است‌.

 دکتر ایازی ضمن بیان این که ازدواج های فامیلی و بی توجهی به آزمایش های قبل از ازدواج از عوامل اصلی افزایش  تعداد زیاد بیماران تالاسمی در این منطقه است، نقش علما، معتمدین و فرهیختگان را در آگاهی بخشی خانواده ها برای رفع این معضل بهداشتی مهم دانست‌.

وی همچنین گفت: سمن های سلامت نقش مهمی در آموزش بیماران، فرهنگ سازی خانواده ها و توانمند کردن بیماران دارند و غربالگری بیمارانی مانند تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماران کلیوی و نقص عضو مادرزادی از فعالیت های اصلی این سمن هاست .

معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت گفت: اگر ما نتوانیم مشارکت مردم را در توسعه سلامت جذب کنیم؛ فقط و فقط باید به تعداد تخت های بیمارستان در کشور اضافه کنیم‌.

ایازی با تاکید بر این که باید سواد سلامت در بین مردم افزایش یابد، افزود: امروز هیچ کشور توسعه یافته ای به دنبال افزایش تخت بیمارستان نیست، بلکه تلاش می‌کنند با آگاهی بخشی و مشارکت مردم در حوزه سلامت از بیمارشدن آنان جلو گیری کنند.

فرماندار ایرانشهر هم در این جلسه گفت: امروز دورترین روستای این شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار است که باید شکرگزار این نعمت بود .

داوودی خبر از تشکیل اتاق فکر مخصوص سمن ها در فرمانداری ایرانشهر داد و گفت: در بسیاری از حوزه هایی که سمن ها و مردم ورود پیدا کرده اند؛ شاهد افزایش کارایی فعالیت ها و کاهش تصدی گری بخش دولتی بوده ایم‌.


46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 820521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =