بازسازی سرپل ذهاب ابتدای سال ۹۸ به پایان می رسد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت: امیدواریم طبق برنامه زمانبندی عملیات بازسازی واحدهای احداثی بنیاد مسکن تا آخر سال ۱۳۹۸ به پایان برسد و تلاش ما بر این است که در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ پایان بازسازی در شهر سرپل ذهاب اعلام شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان اصفهان، غلامحسین خانی همزمان با اتمام چهارمین دوره طرح آمارگیری از مساکن روستایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای سال ۹۷ اهدافی تبیین شده است که شناخت برخی ویژگی های مرتبط با مسکن در آبادی های کشور به تفکیک استان و شناخت ویژگی های کمی و کیفی واحدهای مسکونی در کل کشور از آن جمله است.

وی مقاوم سازی ۸۰ درصد مساکن روستایی و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را از اهداف سال ۱۴۰۴ بیان داشت و گفت: از زمان اجرای طرح مقاوم سازی مساکن روستایی که از سال ۸۴ تاکنون به اجرا در آمده است، ۶۰ درصد مساکن روستایی را مقاوم سازی کردیم و  امیدوارم در دو دوره ۱۰ ساله تمام واحدهای مسکن روستایی مقاوم شوند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه تمام کارهای آمارگیری  به شکل دستی صورت گرفته است، تصریح کرد: پیشنهاد ما هم انجام آمارگیری به روش الکترونیک بوده است که متاسفانه زیرساخت های آن آماده نبود که نتایج این دوره از آمارگیری سال آینده منتشر خواهد شد.

اختصاص وام های ۲۵ میلیونی به منظور مقاوم سازی خانه های روستایی

خانی بابیان اینکه به منظور مقاوم سازی خانه های روستایی وام های ۲۵ میلیون تومانی با پنج درصد سود به خانوارهای روستایی در حالی اختصاص می یابد که طی ۱۲ سال باید بازپرداخت شود، ابراز داشت: از سال ۹۵  مصوب شد که به جای اختصاص تسهیلات وام برای مقاوم سازی پنج هزار و ۸۰۰ خانه روستایی این رقم را به ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانوار برسانیم.

وی ادامه داد: اختصاص وام برای شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر برای احداث مسکن اختصاص پیدا می کند در صورتی که این شرط برای خانه های روستایی نیست و برای مقاوم سازی مسکن نیز این وام تخصیص می یابد.

وی در ادامه با ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته برای زلزله زدگان سر پل ذهاب گفت: علاوه بر کمک های میلیاردی مردم  برای زلزله زدگان، دولت نیز اعتبارات زیادی برای ساخت و سازهای مسکن برای مردم این منطقه تخصیص داد.

۷ هزار و ۶۱۳ واحد مسکونی بصورت  احداثی در سرپل ذهاب شناسایی شد

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: کمک‌های  بلاعوض اجاره بها به مردم دادیم و در ارزیابی‌های اولیه تعداد ۷ هزار و ۶۱۳ واحد مسکونی بصورت  احداثی شناسایی شد.

خانی با اظهار اینکه کار تعمیری خانه های ویران شده در سر پل ذهاب به اتمام رسیده است و ۱۱ هزار و ۹۸۵ واحد تعمیری داشتیم، گفت: امیدواریم طبق برنامه زمانبندی عملیات بازسازی واحدهای احداثی تا آخر سال ۱۳۹۸ به پایان برسد هر چند تلاش بر این است که در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ پایان بازسازی در شهر سرپل ذهاب اعلام شود.

خانی با اظهار اینکه کار تعمیری خانه های ویران شده در سر پل ذهاب به اتمام رسیده است و ۱۱ هزار و ۶۲۵ واحدی تعمیری داشتیم، گفت: یک هزار و ۳۳۱ دستگاه کانکس اعزام شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 824610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =