نیمی از بارش‌های سالانه در جهان ۱۲ روزه شده‌اند/ هشدار سیل جدی است

میزان بارش های سالانه در بیش از نیمی از ایستگاه های اندازه گیری در جهان به ۱۲ روز در سال رسیده است و ممکن است تا سال ۲۱۰۰ این رقم در سال به ۱۱ روز کاهش یابد.

به گزارش خبرآنلاین، آنجلین پندرگراس از NCAR با مشارکت موسسه علوم جوی و محیط زیست در زوریخ دیتای ۱۶ ساله  ۱۸۵ ایستگاه هواشناسی را بررسی کرده و به این نتیجه رسیدند که توزیع یکنواخت باران و برف در هم شکسته شده و نیمی از بارش های آنالیز شده که به ۱۲ روز کاهش یافته، ممکن است به ۱۱ روز هم برسد. {لینک}

به گفته محققان، حوادث آب و هوایی در کنار افزایش متوسط بارش سالانه ناگهانی بخش از تغییرات آب و هوایی ارزیابی شده و رابطه مستقیمی میان گرم شدن زمین و این نوع تغییرات ناگهانی وجود دارد.البته این موضوع همچنان در دست بررسی و تحقیق است اما پیش بینی می شود تعداد بارش ها از ۱۲ روز در سال در سال ۲۱۰۰ به ۱۱ روز کاهش یابد.

این محققان همچنین دریافتند که در برخی ایستگاه ها بیش از نیمی از بارش سالیانه فقط در ۶ روز اتفاق افتاده است و این زنگ خطری برای وقوع حوادث طبیعی مانند سیل  و .. است که ناشی از ناهمسانی بارش ها در مناطقی مانند آمریکای شمالی، اوراسیا و اقیانوسیه است.

 

۵۶۵۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 0
    بد نيست كه با بررسي اماري ببينيم كه اين موضوع در مورد كشور ما يا همسايگان ما نيز صدق مي كند يا نه؟