فستیوال‌های زمستانه اروپا | شهرهایی که در زمستان، زنده می‌شوند!

پرطرفدارترین زمان برای سفر به کشورهای اروپایی بین ماه‌های ژوئن تا اوت است، البته برای سفر به اروپا در سایر زمان‌ها نیز مانعی وجود ندارد. برای مثال وین و برلین به خاطر وجود تفریحات گوناگون زمستانی‌شان مشهور شده‌اند و گردشگرانی که به این نوع سرگرمی‌ها علاقه‌مند هستند را به سوی خود می‌کشانند. این دو سرزمین برای گذراندن تعطیلات کریسمس نیز مناسب هستند. در این مطلب شهرهایی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم که اگر در زمستان به آن‌ها سفر کنید، عاشقشان خواهید شد.

۱-ونیز در ایتالیا

تصویری که اغلب ما از ونیز داریم، شهری شلوغ است که کانال‌های آب فراوانی دارد و در هر گوشه‌ای می‌توان قایق‌های کوچک و بزرگ را دید؛ اما اگر در فصل زمستان به ونیز بروید تصویر جدیدی از این شهر زیبا در ذهنتان نقش خواهد بست. ونیز در فصل‌های سرد شبیه به یک شهرستان می‌شود، آرام و دوست داشتنی. در این زمان می‌توانید به راحتی در خیابان‌ها پرسه بزنید و از طبیعت لذت ببرید.

اگر دوست دارید ونیز را در وضعیتی ببینید که فضایی رمانتیک و عاشقانه دارد و پر از مه‌های نقره‌ای رنگ است، زمستان را برای سفر به آن انتخاب کنید. حس پیاده‌روی بر روی پل‌های کهن این شهر از جمله پل معروف ریالتو در فصل زمستان حسی غیرقابل توصیف دارد. پیشنهاد می‌کنیم از قبل کافه‌ای را انتخاب کرده و بعد از پرسه زدن در خیابان‌ها خود را به یک نوشیدنی داغ ناب میهمان کنید.

ونیز در ایتالیا

۲-براشوو در رومانی

براشوو یکی از شهرهای رومانی‌ست که در بخش مرکزی این کشور قرار دارد. این شهر در حقیقت دروازه‌ای برای ورود به شهر تاریخی ترنسیلوانیا محسوب می‌شود. اگر در زمستان به براشوو سفر کنید با پشت بام‌های پر از برفی روبه‌رو خواهید شد که درخششان چشمانتان را به وجد خواهند آورد.

در فصل زمستان در این شهر زیبا تورهایی برگزار می‌شوند که گردشگران با استفاده از آنها می‌توانند به صورت کاملا رایگان از مناطق مختلف براشوو دیدن کنند و از راهنمایان کمک بگیرند. وجود پیست اسکی در این شهر و کافه‌های کوچک و بزرگ در اقصی نقاط براشوو نیز سبب شده‌اند تا گردشگران خارجی این شهر را برای تعطیلات زمستانی خود انتخاب کنند.

براشوو در رومانی

۳-زاگرب در کرواسی

زاگرب پایتخت و بزرگترین شهر کرواسی است که در سمت شمال غربی آن قرار دارد. گردشگران زیادی همه ساله برای استفاده از هوای خوب و آفتاب دل‌انگیز کرواسی به این کشور سفر می‌کنند اما همواره شهر زاگرب در نزد توریست‌هایی که در زمستان به کرواسی می‌روند، محبوب بوده است. این شهر بیشتر به دلیل آن که جشن کریسمس به صورتی بسیار گسترده در آن برگزار می‌شود به شهرت رسیده و باعث شده که در فصل زمستان و اوایل بهار تعداد مسافرانی که زاگرب را انتخاب می‌کنند، بیشتر شود. تماشای اسکی‌بازان، لذت بردن از تزیین درختان و چراغانی‌ها و قدم زدن در کوچه‌ها از تفریحاتی است که اگر در زمستان به زاگرب بروید در انتظار شما خواهند بود.

زاگرب در کرواسی

۴-ادینبرا در اسکاتلند

ادینبرا پایتخت و دومین شهر بزرگ اسکاتلند است که از بهترین مقاصد سفر در فصل زمستان محسوب می‌شود. همه ساله برای گردشگرانی که در زمستان به این شهر می‌روند تدارکات خاصی دیده می‌شود تا توریست‌ها بتوانند به‌راحتی از بناهای تاریخی در هوای سرد و مه‌آلود دیدن کنند و از تعطیلاتشان نیز لذت ببرند. تماشای رقص‌های معروف اسکاتلندی و برنامه‌های شبانه نیز از دیگر دلایلی است که ادینبرا را در فهرست شهرهای مناسب برای سفرهای زمستانی قرار داده است.

ادینبرا در اسکاتلند

۵-وروتسواف در لهستان

وروتسواف چهارمین شهر بزرگ لهستان محسوب می‌شود اما در سال ۲۰۱۶ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شد. جمعیت این شهر بسیار جوان است و اگر در فصل زمستان و طی تعطیلات به آن سفر کنید، کافه‌هایی پر از جوانان را خواهید دید که در کنار هم به گپ‌وگفت و شادی مشغول هستند. در این فصل در وروتسواف تورهای رایگانی برای گردش در شهر برپا می‌شود و گردشگران می‌توانند در کمال آرامش با غذاهای محلی و فرهنگ مردم لهستان آشنا شوند.

وروتسواف در لهستان

۶-تالین در استونی

این شهر پایتخت کشور استونی است و در زمستان پوشیده از برف می‌شود و به بهشتی برای علاقه‌مندان به برف و تفریحات زمستانی تبدیل می‌گردد. شهر تالین از قرون وسطی تا به امروز به عنوان مقصدی مناسب برای سپری کردن تعطیلات زمستانی شناخته می‌شود زیرا میدانی در این شهر وجود دارد که همه ساله در آن برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت فرارسیدن کریسمس به پا می‌کنند. حتی گفته می‌شود که قدیمی‌ترین درخت کریسمس جهان نیز در همین شهر است. مردم تالین هنوز هم سعی می‌کنند تا کریسمس را درست همانند قرون وسطی برگزار کنند و همین موضوع این شهر را به مقصدی ناب برای سفر در زمستان تبدیل کرده است.

تالین در استونی

۷-بلد در اسلوونی

دیدن قلعه‌ی شهر بلد در میان دریاچه‌ای که کاملا یخ‌زده تصویری رویایی‌ست که همواره گردشگران را به سوی خود می‌کشاند. شهر بلد به آرامشش در روزهای زمستانی معروف است به صورتی که کمتر کسی این شهر را برای سفر در تابستان انتخاب می‌کند. گفته می‌شود که قلعه‌ی شهر بلد، قدیمی‌ترین قلعه در سراسر اسلوونی است و بهترین زمان برای بازدید از آن زمستان می‌باشد. قدم زدن در میان طبیعت و تماشای بناهای تاریخی به خودی خود تصویری جذاب است حال تصور کنید که می‌توانید هر چند دقیقه‌ای در یک کافه بنشینید و از شیرینی‌های ناب محلی بلد نوش جان کرده و جرعه‌ای نوشیدنی میل کنید.

بلد در اسلوونی

منبع: لست سکند

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 826246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =