معاون سرمایه انسانی وزارت کار :خشکسالی و افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی عامل افزایش نرخ بیکاری در بهار امسال شد.

حمید حاجی عبدالوهاب در گفت‌وگو با فارس، در مورد اعتبار تخصیص یافته بانک‌ها برای ایجاد یک میلیون و 100 هزار شغل در سال طی پنج ماه گذشته، اظهار داشت: وزارت کار و امور اجتماعی با همکاری بانک مرکزی در حال تهیه جداول نحوه توزیع اعتبار بانک‌ها برای ایجاد اشتغال مقرر شده در سال است. وی ادامه داد: این جداول طی دو روز آینده آماده خواهد شد و به بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

معاون سرمایه انسانی و توسعه اشتغال وزارت کار با بیان اینکه استان فارس یکی از استانهایی است که بالاترین نرخ بیکاری را دارد، در پاسخ به اینکه آیا برای ایجاد شغل از سوی بانک‌ها اختلاف با دستگاه‌های مجری بر سر تامین اعتبار وجود دارد؟، تصریح کرد: بانک‌ها قول دادند که اعتبار تعیین شده را تامین کنند و بانک‌های عامل منتظر ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی هستند.

معاون وزیر کار امور اجتماعی با بیان اینکه بانک‌ها باید نزدیک به 25 هزار میلیارد تومان تصویب شده شورای عالی اشتغال را پرداخت کنند، گفت: تاکنون مبالغی در خصوص ایجاد اشتغال از اول سال جاری پرداخت شده است اما مبلغ آن هنوز مشخص نیست.

خشکسالی و افزایش نرخ فارغ التحصیلان دانشگاهی عامل افزایش نرخ بیکاری

معاون وزیر کار و امور اجتماعی در مورد علت افزایش نرخ بیکاری در بهار امسال به 14.6 درصد، گفت: علت عمده این موضوع خشکسالی در برخی استانها است و در فصل بهار به علت کاهش آب‌های زیرزمینی برخی استانها از جمله استان فارس با مشکل کشت بهاره روبرو شدند.

معاون توسعه اشتغال وزارت کار افزود: عامل فوق باعث شده است که تعداد زیادی از نیروی کار روستایی بیکار شود و همچنین خروجی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها نسبت به سنوات گذشته افزایش یافته است که این موضوع نیز یکی دیگر از مهمترین عوامل افزایش نرخ بیکاری است.

عبدالوهاب بیان داشت: شش تا هفت استان در بهار و تابستان مشکل خشکسالی دارند و نیز طی سال‌های اخیر افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها موجب افزایش میزان متقاضیان کار به بازار شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =