۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۳

سیل در شبانه روز گذشته 391 روستا را در مناطق جنوبی پاکستان فرا گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، شبکه خبری "جیو" پاکستان به نقل از مسوولان محلی در جنوب ایالت سند اعلام کرد: نزدیک به 300 هزار نفر از مردم در منطقه تته منازل خود را رها کردند و به مناطق امن پناه بردند.

سیل همچنین بخشی از شهرهای تته و سجاول را به علت سرازیر شدن آب سدی که در نزدیکی این دو شهر قرار دارد فرا گرفت و 70 درصد مردم ، از شب گذشته تاکنون این دو شهر را ترک کرده اند.

بیشتر این افراد که به وسیله وسایط نقلیه یا با پای پیاده محل زندگی خود را ترک کردند در حومه شهر کراچی یا جاده های منتهی به این شهر آواره شده اند. با این حال مقامات محلی و سازمان های بین المللی در چند کیلومتری جریان سیل ، در حال برپا کردن اردوگاه های اسکان موقت برای آوارگان هستند که این کار همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر بیشتر آوارگان از روند کند عملیات امداد رسانی دولت پاکستان خشمگین و از احتمال شیوع بیماریهای مسری نگران هستند.

دولت پاکستان عملیات امداد رسانی به آوارگان جدید را آغاز کرده است و ده ها کامیون حامل کمکهای مردمی نیز از شهر کراچی رهسپار مناطق سیل زده شده است.

منطقه تته در جنوب ایالت سند پاکستان قرار دارد و سیل از دو روز گذشته پس از پیمودن هزاران کیلومتر در مسیر رودخانه سند ، در این منطقه به اقیانوس هند سرازیر می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 87770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =