۰ نفر
۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۶

سیل ویرانگر که طی یک ماه اخیر ویرانی های زیادی را در سراسر پاکستان به بار آورده، از روز گذشته تاکنون فروکش کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام آباد بسیاری از مردم آسیب دیده از سیل خانمان برانداز در ایالت های خیبر پختون خواه، پنجاب، بلوچستان و سند در حال بازگشت به محل زندگی خود هستند.

جریان سیل ویرانگر که با بارندگی های مداوم یک ماهه در سراسر این کشور، از منتهاالیه شمال این کشور و در امتداد رود 3 هزار کیلومتری سند آغاز شده بود با برجا گذاشتن خرابی ها و ویرانی های زیادی از جمله تخریب پل ها و راه های ارتباطی، از بین بردن میلیون ها هکتار از زمین های کشاورزی و شالیزارها و زیر آب رفتن بیش از 11 هزار روستا و ده ها شهر، 3 روز پیش در منطقه تته در منتهاالیه جنوب این کشور در ایالت سند به اقیانوس هند سرازیر شد .

در ایالت پنجاب نیز طغیان رود چناب که یکی از 5 رود بزرگ در این ایالت محسوب می شود، خسارت های زیادی را در مرکز این ایالت به بار آورد.

با این حال با توجه به اینکه بیش از 6 میلیون نفر از مردم سیل زده بی خانمان شده اند و در حدود 17 میلیون نفر به طور مستقیم تحت تاثیر این سیل خانمان برانداز قرار گرفته اند، روند کند امداد رسانی از داخل و خارج این کشور، نتوانسته است ذره ای از مصیب های مردم آسیب دیده را رفع کند .

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی سازمان ملل متحد، از میان 6 میلیون آواره سیل، تنها 300 هزار نفر در اردوگاه های موقت به سر می برند و 5 میلیون نفر دیگر بدون هر گونه سرپناه و زیر آسمان آبی به زندگی خود ادامه می دهند .

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی دولت پاکستان و سازمان ملل متحد، در جریان سیل ویرانگر، در مجموع یک میلیون و صد هزار خانه تخریب شده است. 8 میلیون هکتار زمین یعنی 15 درصد محصولات کشاورزی این کشور نابود شده و کمک به 800 هزار نفر از مردم در مناطق گیلگیت - بلتستان و شمال ایالت خیبر پختون خواه تنها از طریق بالگرد و هواپیما صورت می گیرد.

از سوی دیگر سازمان هواشناسی پاکستان امروز اعلام کرد که از چند روز آینده باران های موسمی بار دیگر سراسر این کشور را فرا خواهد گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =