با بهره برداری از این طرحها طی دو سال آینده برای حدود 500 هزارتن از بیکاران ایجاد اشتغال می شود.

معاون برنامه ریزی اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرکهای صنعتی ایران اعلام کرد: اکنون 508 هزار تن در شرکت شهرکهای صنعتی کشور مشغول به کارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، مرتضی وجدان داری اظهار داشت: این کارگران در 863 شهرک صنعتی فعال در سطح کشور فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون 24 هزار و 500 واحد تولیدی و صنعتی در داخل شهرکهای صنعتی ایران فعال اند که این تعداد کارگران در این واحدها اشتغال دارند.

معاون شرکت شهرکهای صنعتی ایران گفت: براساس آمار، برای استقرار 30 هزار واحد تولیدی و صنعتی نیز در شهرکهای صنعتی با سرمایه گذاران بخش خصوصی قرارداد منعقد شده است.

وجدان داری اظهار داشت: با بهره برداری از این طرحها طی دو سال آینده برای حدود 500 هزارتن از بیکاران ایجاد اشتغال می شود.

وی گفت: تاکنون برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرکهای صنعتی ایران 173 هزار و 961 میلیون ریال سرمایه گذارای انجام شده است.

معاون شرکت شهرکهای صنعتی در مورد راه اندازی بانک اختصاصی صنعتی در ایران گفت:شرکت شهرکهای صنعتی به منظور حمایت از سرمایه گذاران صنعتی و تسهیل در تامین منابع مورد نیاز صنعتگران با حمایت این قشر به دنبال راه اندازی بانک اختصاصی صنعتی است.

وجدان داری گفت: در حال حاضر بیش از 60 درصد از منابع بانکهای دولتی ایران مربوط به سپرده های صنعتگران است و ایجاد بانک تخصصی می تواند برای تامین تسهیلات مورد نیاز این قشر در جهت راه اندازی صنعتی تاثیرگذار باشد.

وی مهمترین اقدام شرکت شهرکهای صنعتی ایران را برای حمایت از سرمایه گذاران صنعتی، ایجاد صندوق ضمانت سرمایه گذاری اعلام کرد.

وجدان داری گفت:این صندوق تا سقف 10 میلیارد ریال طرحهای بخش خصوصی مستقر در شهرکهای صنعتی را تضمین می کند.
وی ایجاد بیمه اختصاصی را از دیگر اقدامات حمایتی شرکت شهرکهای صنعتی برای حمایت از سرمایه گذاران صنعتی اعلام کرد که اکنون در دست اقدام است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 88620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =