فارس نوشت:

عضو جامعه حسابداران رسمی ایران گفت: در حالی هیچ آمار رسمی از وضعیت تقلب در کشور وجود ندارد که از طریق آموزش و اطلاع رسانی می توان بیش از 72 درصد از تقلب ها و سوء استفاده های مالی را کاهش داد.

امیر پوریانسب در جریان برگزاری نشست خبری نخستین کنفرانس پیشگیری از تقلب و سوء استفاده های مالی که در 30 آذر و اول دی ماه سال جاری برگزار خواهد شد اظهار داشت: در حالی 50 درصد از تقلب های کشف شده در دنیا از سوی موسسه های غیرودلتی منتشر می شود که در ایران هیچ آمار رسمی از وضعیت تقلب بازارهای مالی وجود نداشته و نبود آمار به معنای نبود تقلب نیست.
وی ادامه داد: صرف نظر از بود و نبود هر آماری ،هیچ سازمان و فردی در مقابل ریسک تقلب مصون نیست. هر چند بازیافت تقلب بسیار مشکل است، اما پیشگیری و انتشار آمار می تواند آمارهای ارتکاب تقلب را کاهش دهد. چرا که اطلاع رسانی در این زمینه یک نوع آگاهی عمومی است.

به گفته پوریانسب ، طبق برآوردهای صورت گرفته در دنیا، آموزش نقش 52 درصدی در کاهش تقلب و سوء استفاده های مالی دارد و در کنار اطلاع رسانی از طریق رسانه ها می تواند منجر به کاهش 72 درصدی تقلب ها شود.
مدیر اجرایی نخستین کنفرانس پیش گیری از تقلب و سوء استفاده های مالی، در رابطه با جزئیات برگزاری این کنفرانس گفت: این کنفرانس ملی از بزرگترین و متفاوت ترین کنفرانس های مالی کشور است که با هدف توسعه دانش و تجربه مبارزه علیه تقلب و سوء استفادهای مالی با حضور و سخنرانی4 استاد ایرانی دانشگاه های آمریکا و یک استاد خارجی و همچنین سخنرانی 30مدیر و کارشناس ارشد حرفه حسابداری،ارایه 24 مقاله، برگزاری 6 نشست و 3 کارگاه تخصصی در سه سالن برج میلاد برگزار خواهد شد. دبیر عملی این کنفرانس هم پروفسور ذبیح ا.. رضایی استاد دانشگاه ممفیس آمریکا است.

پوریانسب با بیان اینکه مخاطبین این کنفرانس به طور خاص افراد حرفه ای و مدیران و مسئولان دستگاه ها و شرکت ها هستند، ادامه داد: هر چند در برابر برگزاری چندین ساله چنین کنفرانس هایی در سایر کشور ها ، عقب هستیم اما اعتقاد داریم برگزاری نخستین کنفرانس پیش گیری از تقلب و سوء استفاده های مالی می تواند از مهمترین گام های اولیه در مبارزه با تقلب باشد و با تکرار چنین کنفرانس هایی می توان شاهد کاهش آمارهای تقلب و فساد های مالی شد.

براساس این گزارش، نقش راهبری شرکتی در پیش‌گیری و کشف تقلب، روش‌های پیش‌گیری و کشف سوءاستفاده‌های مالی، نقش کنترل‌های داخلی حسابرسی، تقلب در صورت‌های مالی، ابعاد حقوقی و مقرراتی تقلب، علائم قرمز تقلب، راه های مبارزه با پولشویی، روانشناسی تقلب‌های مالی، خلاء‌های قانون تسهیل‌کننده تقلب‌های مالی در ایران و... از جمله موضوعات این کنفرانس هستند.

کد خبر 96360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۱
    0 0
    امیدواریم حرکتهایی همسو و همراستای چنین همایشهایی شکل بگیرد.