بیش از 20 نمونه مفهومی در نمایشگاه خودرو پاریس رونمایی شده‌اند که از میان آنها می‌توان به رنو Zoe با همکاری شرکت اورآل، نمونه مشارکتی سیتروئن-لاکوشت و کیا pop با موتور الکتریکی تازه اشاره کرد.

محبوبه عمیدی: در میان حدود 60 خودرو رونمایی شده در نمایشگاه خودرو پاریس 2010 بیش از 20 نمونه مفهومی با مشخصات فنی متفاوت به چشم می‌خورند. از میان آنها می‌توان به نمونه جدید شرکت رنو با همکاری شرکت عظیم آرایشی‌بهداشتی L'Oreal و طراحی تازه سیتروئن با همکاری شرکت پوشاک ورزشی Lacoste اشاره کرد. نمونه مفهومی کوچک کیا با طول 180 سانتیمتر و ظاهر عجیب نیز یکی از خودروهای رونمایی شده است که ورود آن به خطوط تولید می‌تواند از معضل ترافیک شهری و انتشار گازهای گلخانه‌ای بکاهد.

رنو Zoe Preview، متخصص زیبایی و سلامت
به گزارش سی.نت، این محصول تازه رنو که بیش از 90درصد مراحل طراحی آن به پایان رسیده، احتمالا با استقبال خوب بازار در سال 2012 مواجه خواهد شد. رنو Zoe یک خودرو الکتریکی با ظاهری آشنا است که احتمالا از یک موتور الکتریکی با توان 80 اسب‌بخار بهره خواهد برد. میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای این اتومبیل صفر خواهد بود. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

برای ساخت چراغ‌های این اتومبیل مانند بسیاری از نمونه‌های مفهومی تازه از فناوری ال.ای.دی استفاده شده است. البته این فناوری در تولید برخی نمونه‌های فوق‌العاده جدید نیز به چشم می‌خورد و استفاده از آنها در یک خودروی الکتریکی با توان محدود می‌تواند به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

گیاه کوچکی که در کنار صندلی این اتومبیل می‌بینید، علاوه بر اینکه سبز بودن این اتومبیل را نشان می‌دهد به سیستم کنترل آب‌و‌هوایی منحصر‌به‌فرد آن که با همکاری شرکت شناخته‌شده آرایشی‌بهداشتی اورآل ابداع شده، اشاره می‌کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

این سیستم رطوبت فضای داخلی اتومبیل را به شکلی تنظیم خواهد کرد که رطوبت پوست سرنشینان حفظ شود. علاوه بر این اگر سیستم کنترل آن وجود ترکیبات سمی در محیط را حس کند، تمامی دریچه‌ها را خواهد بست و رایحه دلپذیری در فضای کابین تزریق خواهد شد.

نمونه مفهومی مشترک سیتروئن و لاکوست
سازندگان این نمونه چهار‌سرنشین تازه معتقدند این طراحی بیش از آنکه تلاش برای ارائه یک محصول جدید باشد، نشانه همکاری و مشارکت است. این اتومبیل که احتمالا خاطره ساحل، شن‌ها و آفتاب را برای بینندگان تداعی خواهد کرد اگر به مرحله تولید برسد از یک موتور سه سیلندر برای حرکت استفاده خواهد کرد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

سیتروئن با همکاری Lacoste

رینگ چرخ‌ها شبیه به توپ گلف طراحی شده و در فضای داخلی اتومبیل نیز می‌توان رد پای لاکوشت را دید. آرم این شرکت و نام آن نیز در گوشه و کنار اتومبیل به چشم می‌خورد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

سیتروئن با همکاری Lacosteس

عده‌ای معتقدند نمایشگاه خوردو پاریس تنها جایی است که در آن می‌توان این نمونه مشارکتی را دید، اما فردریک بنزت، مدیرعامل سیتروئن می‌گوید به تولید انبوه این نمونه و ورود آن به بازار علاقمند است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

سیتروئن با همکاری Lacoste


کیا pop، ساده با ظاهری عجیب
این نمونه مفهومی با طول 180 سانتیمتر یک خودروی الکتریکی مناسب برای سفرهای درون‌شهری است. این اتومبیل از جدیدترین فناوری تولید باتری‌های ژل پلیمر لیتیوم بهره می‌گیرد که با طراحی ساده‌تر و اشغال 80درصد فضای مورد نیاز باتری‌های لیتیومی مشابه، توان مورد نیاز آنرا تأمین خواهد کرد. این باتری برای شارژ به 6 ساعت زمان با برق 230 ولت و 30 دقیقه با ولتاژ بالا نیاز خواهد داشت. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

کیا pop

به جای صندلی در این اتومبیل یک نیمکت سه‌نفره وجود دارد و چراغ‌های عقب در کناره‌ها پراکنده شده‌اند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

کیا pop

بخش هدایت اتومبیل بسیار‌ساده طراحی شده و شامل یک پنل کنترل در جلوی اتومبیل است که تمامی اطلاعات را روی یک فضای شفاف نمایش می‌دهد. این اتومبیل با ابعاد کوچک، عدم‌انتشار گازهای گلخانه‌ای و مصرف پایین یک نمونه شهری ایده‌آل است که به نظر می‌رسد برای جلب نظر بازار باید کمی در ظاهر عجیب آن تجدید‌نظر شود. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

کیا pop

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بیکارالدوله IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
    0 0
    این همان پراید (نسیم -صبا) خودمونه؟ بابا دم دانشمندان سایپا وپارس خودرو و... گرم